رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد؛

واگذاری وظایف به بخش خصوصی راهبرد جدید جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی

عصرآزادی/ سرویس شهرستانها: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: افزایش کمی و کیفی محصولات تولیدی در بخش کشاورزی از طریق انتقال دانش و روزآمد کردن مهارت های شغلی بهره برداران با مشارکت و تامل بخش غیردولتی میسر می‌باشد.
اکبر فتحی در خصوص فعالیت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و نقش آن در افزایش راندمان تولید و ضریب نفوذ علم و دانش در بخش کشاورزی افزود: نقش سازمان نظام مهندسی به عنوان بزرگترین تشکل غیردولتی بخش کشاورزی در راستای هم افزایی که حاصل زحمات کلیه اعضاء اعم از محققان و کارشناسان می‌باشد بی بدیل می باشد که امید است در تداوم رسالت خود در این مسیر پر فراز و نشیب با بهره گیری از دانش روز در جهت تسهیل در دستیابی به اهداف عالیه بخش، در سال جهش تولید با مشارکت مردم موفق عمل نموده و حاصل تلاش های این عزیزان موجبات ارتقای جایگاه بخش کشاورزی استان و رضایت خاطر بهره‌ برداران بخش بوده است.
وی افزود: دستیابی برای تحقق شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردمی، افزایش کمی و کیفی محصولات تولیدی در بخش کشاورزی از طریق انتقال دانش و روزآمد کردن مهارت های شغلی بهره برداران با مشارکت و تعامل با بخش غیردولتی میسر می‌باشد.
فتحی، رسیدن به تولید مطلوب در بخش کشاورزی را بدون نفوذ دانش عملاً غیرممکن دانست و اظهار داشت: زمانی موفق خواهیم شد که کشاورزی را از حالت سنتی به مدرن و صنعتی تبدیل نماییم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان راهبرد جهاد کشاورزی را واگذاری وظایف به بخش خصوصی دانست و تاکید کرد: مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی باید با بررسی و رفع نقاط ضعف و با توان در جهت ارتقاء بخش کشاورزی فعالیت نمایند.
فتحی در پایان با اشاره به نقش بخش خصوصی از جمله سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در ارتقای بخش کشاورزی، خواستار همکاری و مشاوره مدیران دولتی با بخش خصوصی شده و تعامل با سازمان نظام مهندسی را یکی از معیارهای ارزیابی مدیران دستگاه‌های دولتی عنوان کرد.
شایان ذکر است رضا انوری رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی نیز گفت: ۴۷ درصد از وظایف سازمان جهاد کشاورزی غیرحاکمیتی بوده و می‌توان با تکیه بر قوانین موجود از جمله اصل ۴۴ قانون اساسی، قانون مدیریت خدمات کشوری، قانون افزایش بهره‌وری، قوانین پنج ساله توسعه و سایر قوانین و دستورالعمل‌های مربوطه این وظایف را به بخش غیردولتی واگذار نمود.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.