در سفر معاون وزیر جهاد کشاورزی به آذربایجان شرقی صورت گرفت؛

رونمایی از ۴ رقم جدید زردآلو در ایستگاه تحقیقات باغبانی سهند

عصرآزادی آنلاین/ سرویس شهرستانها: در حاشیه بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از ایستگاه تحقیقات باغبانی سهند از ۴ رقم جدید زردآلو معرفی شده توسط محققان این ایستگاه رونمایی شد.

رئیس ایستگاه تحقیقات باغبانی سهند در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران گفت: ما ارقام پاکوتاه زردآلو را اصلاح کرده ایم که حسن این ارقام کیفیت آنهاست. این ارقام را می توانیم متراکم بکاریم و برداشت آنها نیز بیشتر است.

“محسن پورسلطان” با بیان اینکه این ارقام پاکوتاه زردآلو در آذربایجان شرقی برای نخستین بار در سطح خاورمیانه معرفی شده است افزود: این ارقام را همچنین می توانیم در محیط های کنترل شده بکاریم و ریسک تولید را کاهش دهیم.
رئیس ایستگاه تحقیقات باغبانی سهند از دیگر ویژگی های این ارقام را صرفه جویی در مصرف آب و مقاوم بودن در برابر بیماری ها و آفات، تگرگ و سرما، عملکرد بالاتر، ماندگاری بیشتر برشمرد و از معرفی ۴ رقم جدید بادام در ماه های آینده توسط این ایستگاه خبر داد.
وی اضافه کرد: ما در ایستگاه تحقیقات باغبانی سهند در عرض ۶۰ سال توانستیم ۱۰ رقم بادام و در کنار آن ۱۴ رقم جدید زرد آلو را اصلاح کنیم.
پورسلطان تاکید کرد: خوشبختانه اولین تحقیقات کاربردی بادام و همچنین زردآلو در سطح کشور از ایستگاه تحقیقات باغبانی سهند صورت گرفته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.