حاشیه جلسه دولت

وزیر کار اعلام کرد: رکوردشکنی کاهش نرخ بیکاری در فصل بهار

وزیر کار گفت: نرخ بیکاری در ۱۹ استان کاهش یافته و در ۲۶ استان، نرخ بیکاری تک رقمی شده است.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، سیدصولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرکز آمار ایران شاخص های اشتغال را در بهار سال جاری اعلام کرده که بر این اساس رکوردشکنی کاهش نرخ بیکاری در فصل بهار صورت گرفته است و نرخ بیکاری به ۷.۷ درصد رسیده است. بانک جهانی این نرخ را ۶.۶ درصد اعلام کرده است.

وی ادامه داد: پنج دهم درصد نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان کاهش یافته است. جمعیت شاغل افزایش یافته و جمعیت بیکار کاهش یافته و میزان بیکاری جوانان نیز کاهش یافته است. همچنین نرخ بیکاری در ۱۹ استان کاهش یافته و در ۲۶ استان، نرخ بیکاری تک رقمی شده است. هدف گذاری ما در دولت سیزدهم این بود که تا پایان سال نرخ بیکاری را زیر ۷ درصد بیاوریم.

وزیر کار خاطرنشان کرد: ثبات اقتصادی، دیپلملاسی فعال، علاقمندی مردم به سرمایه گذاری به جای سفته بازی و سوداگری در بازار و هدایت نقدینگی به سمت تولید از عوامل کاهش بیکاری بود.

مرتضوی همچنین گفت: بر اساس اعلام مراکز رسمی داخلی و خارجی، شش میلیون نفر از کسانی که دچار فقر شدید بودند، کاهش یافته است که بانک جهانی بر این آمار صحه گذاشته است. کاهش ضریب جینی آغاز شده است. ضریب پشتیبانی صندوق های بازنشستگی مخصوص در تامین اجتماعی رو به افزایش است. با کمترین دغدغه در سازمان تامین اجتماعی، حقوق بازنشستگان در موعدد مقرر پرداخت می شود. به صورت علی الحساب همسان سازی حقوق بازنشستگان هم اجرا شد. ۳۶۰ هزار میلیارد تومان در طول دولت سیزدهم از مطالبات صندوق تامین اجتماعی اخذ شده است و حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سایر صندوق ها هم اخذ شده است که این یک رکورد تاریخی در پرداخت دیون دولت به صندوق هاست. سهام به روزی هم واگذار شده که هر زمان می توان آن را به نقدینگی تبدیل کرد.

مرتضوی در پایان گفت: نزدیک به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق ها که به انحا مختلف در تصرف دیگران بود، آزاد شد. یکی از موسسات کارگری در ادوار گذشته تعداد قابل توجهی از املاک، صندق ها و وزارت کار را تصرف کرده بود که چند قطعه آن با پیگیری قضایی برگشته است از جمله یک قطعه ۱۱ هزار متری در زعفرانیه تهران که حکم بدوی گرفته ایم.

منبع/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.