حل مشکل مسکن کارگران در کوتاه ترین زمان ممکن

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی بهترین و کم هزینه ترین راه برای تامین مسکن کارگران و بازنشستگان را ایجاد تعاونی های مسکن دانست و گفت: در قالب تعاونی های مسکن مسیر خانه سازی و ساخت و ساز سریع تر و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود و کارگران و بازنشستگان با هزینه ارزان تر و مناسب تری خانه دار می شوند.

به گزارش عصرآزادی آنلاین،ش فتح الله بیات در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر تامین مسکن کارگران در دولت چهاردهم اظهار کرد: فارغ از بحث حقوق و دستمزد، امروز مسکن کارگری یکی از موضوعات و دغدغه‌های مهم جامعه کارگری است و هزینه های مسکن و اجاره بها بیش از نیمی از درآمد کارگران و بازنشستگان را می بلعند.
وی افزود: موضوعات مهمی در حوزه کارگری داریم که نمی‌خواهیم رئیس جمهور آنها را یک شبه رفع کند ولی از دولت چهاردهم انتظار داریم با برنامه‌ریزی منسجم و استفاده از کارشناسان خبره در جهت تامین مسکن کارگران اقدام کند.
رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با بیان اینکه مسکن کارگری از مسکن مهر جداست، گفت: در طول سالهای گذشته بیش از آنکه دولتها به ساخت واحدهای جدید بپردازند، مشغول ساخت و تحویل واحدهای باقی مانده مسکن مهر بودند هرچه تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر با سرعت بیشتری صورت گیرد، کمک بزرگی به صاحبان آنها از جمله کارگران و بازنشستگان و اقشار ضعیف و کم درآمد می شود.
بیات در عین حال استفاده از ظرفیت تعاونی های مسکن را برای ساخت مسکن کارگری پیشنهاد کرد و گفت: معتقدم از طریق تعاونی‌های مسکن کارگری می‌توان مشکل مسکن کارگران را در کوتاه ترین زمان حل کرد.همچنین با تشکیل تعاونی‌های مسکن ویژه بازنشستگان برای خانه دار کردن آنها اقدام کرد.
وی گفت: درحال حاضر بهترین و کم هزینه ترین راه این است که مسکن کارگری و بازنشستگان را از طریق تعاونی ها پیگیری کرد و دولت تعاونی های مسکن را به منظور سهیم کردن کارگران و بازنشستگان تعریف و راه اندازی کند.
به گفته این مقام کارگری در قالب تعاونی های مسکن مسیر خانه سازی و ساخت و ساز سریع تر انجام می شود و کارگران و بازنشستگان با هزینه نازل ومناسب تری خانه دار می شوند.
منبع/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.