تأکید وزیر جدید جهاد کشاورزی بر توسعه کشاورزی روستا پایه؛

کشاورز محوری اولویت وزارت جهاد کشاورزی دولت چهاردهم

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: وزیر جدید جهاد کشاورزی در جریان سفر یک روزه خود به آذربایجان شرقی با نماینده ولی فقیه در این استان دیدار و با تاکید بر جایگاه ویژه بهره برداران و ذینفعان بخش کشاورزی و جلب مشارکت آنها در تصمیم گیری ها گفت: جایگزینی “کشاورز محوری” به جای “کشاورزی محوری” و مبنا قرار دادن توسعه کشاورزی روستاپایه از سیاست‌های اصلی این وزارتخانه خواهد بود.

“غلامرضا نوری قزلجه” در جمع اهالی شهرستان بستان آباد افزود: هم اکنون روستاهای کشور ۲۴ متولی دارد که قرار است با اصلاح ساختار، همه امور روستایی در وزارت جهاد کشاورزی متمرکز شود.
وزیر جهاد کشاورزی از پرداخت مطالبات گندمکاران تا پایان شهریور ۱۴۰۳ خبر داد و اولین و فوری‌ترین کار خود را تعیین قیمت تضمینی گندم برای سال بعد عنوان کرد.

نوری با اشاره به برنامه‌های خود در وزارت جهاد کشاورزی گفت: همانطور که در برنامه خود به مجلس هم تاکید کردم محور برنامه‌های جهاد کشاورزی در دوره جدید کشاورز و تولید خواهد بود.
وی ادامه داد: در دوره جدید حرف و خواسته کشاورز و تولید کننده اصل خواهد بود، با کشاورز و تولیدکننده تقابل نخواهیم کرد بلکه در کنار آنان تولید و کشاورزی را توسعه خواهیم داد.
نوری با اشاره به مشکلات منطقه از جمله در زمینه آب شرب تاکید کرد: اقدامات خوبی در زمینه انتقال آب از سد کلقان برای شرب و بهداشت منطقه انجام گرفته است و در دولت جدید نیز برای تکمیل این پروژه و حل مشکل کمبود آب شرب شهرستان تلاش خواهم کرد.
در دیدار وزیر جدید جهاد کشاورزی و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نیز بر مشکلات موجود در روستاها تاکید شد که موجب مهاجرت روستائیان به شهرها و گسترش حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ می شود و لازم است دولت جدید با توجه به روستاها از این معضل جلوگیری کند.
در این دیدار، حجت الاسلام مطهری اصل با اشاره به نقش مهم وزارت جهاد کشاورزی در تامین مواد غذایی و سفره مردم، ایجاد اشتغال برای روستائیان و خرید به موقع و با قیمت منطقی محصولات کشاورزی و قطع واسطه ها و دلالان در تامین مایحتاج غذایی جامعه را ضروری خواند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.