برگزاری اولین آزمون دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در ایام کرونایی

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور اولین آزمون دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور صبح امروز پنجشنبه ۹ مردادماه ۹۹ برگزار شد.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، بالاخره بعد از موافقت و مخالفت های پی در پی از سوی افراد و مسئولان حوزه های مختلف مبنی بر تعویق یا عدم تعویق برگزاری آزمون دکتری سال ۹۹ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به دلیل شیوع کرونا ویروس، برگزاری این آزمون تحت تدابیر شدید بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع و ابتلا به این ویروس با رقابت بیش از ۱۷۵ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۹۹ در هشت گروه آموزشی و ۳۴۵ رشته تحصیلی، تحت تدابیر شدید بهداشتی در ۶۰ شهرستان کشور آغاز شد.

این دوره از آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۳۹۹ در ۷ گروه آموزشی و ۲۴۵ کدرشته امتحانی شامل ۶۳ کدرشته امتحانی گروه علوم انسانی، ۴۵ کدرشته امتحانی گروه علوم پایه، ۶۰ کدرشته امتحانی گروه فنی مهندسی، ۳۵ کدرشته امتحانی گروه کشاورزی و منابع طبیعی، ۷ کدرشته امتحانی گروه هنر، ۲۶ کدرشته امتحانی گروه دامپزشکی و ۹ کدرشته امتحانی گروه زبان برگزار شده است.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، بیش از ۱۷۵ هزار و ۱۰۰ داوطلب در آزمون دکتری ۹۹ ثبت نام کرده اند و این تعداد نسبت به آمار ۱۹۶ هزار و ۶۴۶ نفر داوطلب آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۸ “کاهش” را نشان می‌دهد.

این دوره تفاوت‌های بسیار زیادی با دوره‌های پیش از این داشته است. برای اولین بار ماسک به عنوان وسایل الزامی داوطلبان ارائه شد. همچنین برای نخستین بار به دلیل شیوع کرونا ویروس در کشور تعدادی از داوطلبان که به بیماری کرونا مبتلا شدند متقاضی حضور در آزمون بودند که از آنها در محیطی جداگانه از حوزه‌های امتحانی، آزمون گرفته شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.