زمین‌لرزه ورزقان خسارت جانی و مالی نداشت

به گزارش عصر آزادی آنلاین، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به وقوع سه زمین لرزه خفیف در شهرستان‌های ورزقان و شهر بخشایش شهرستان هریس، گفت: این زمین‌لرزه ها هیچ گونه خسارتی نداشته است.

محمدباقر هنربر مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: صبح امروز زمین لرزه‌های بیش از ۳  ریشتر  شهرستان  ورزقان را تکان داد که بر اساس گزارش‌های فرمانداری و حضور میدانی تیم‌های اعزامی، هیچ گونه خسارت مالی و جانی نداشته است.

او گفت: مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با تمام امکانات و تجهیزات خود هم اکنون در آمادگی کامل به سر می‌برد و برای بروز هر گونه احتمالات در ورزقان آمادگی کامل داشته و در آماده باش می‌باشد.

هنربر زمان وقوع آخرین زمین لرزه در ورزقان را ساعت ۹ و ۹ دقیقه امروز اعلام کرد که بزرگی آن ۳.۱ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین بود.

او گفت: این زلزله که در ۱۰ کیلومتری زمین ثبت شده، در فاصله ۲۳ کیلومتری ورزقان، ۲۴ کیلومتری شهر خواجه و ۲۶ کیلومتری بخشایش روی داده است.

پیش از این زلزله نیز ۲ زمین لرزه دیگر به اندازه ۳ ریشتر در ساعات ۸ و ۲۲ دقیقه و ۸ و ۴۵ دقیقه به ترتیب در اعماق ۹ و ۱۶ کیلومتری زمین در ورزقان روی داده است.

مرکز زمین لرزه اول در فاصله ۲۳ کیلومتری ورزقان، ۲۵ کیلومتری خواجه و ۲۷ کیلومتری بخشایش ثبت شده و زمین لرزه دوم نیز در فاصله ۲۳ کیلومتری بخشایش، ۲۶ کیلومتری خواجه و ۲۶ کیلومتری ورزقان روی داده است.

شهرستان ورزقان با  ۵۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال تبریز واقع است و این شهرستان دارای دو بخش به نام‌های مرکزی شامل دهستان‌های ازومدل جنوبی، ازومدل شمالی، بکرآباد و سینا و خاروانا شامل دهستان‌های دیزمار مرکزی، جوشین و ارزیل بوده و دو مرکز شهری به نام‌های ورزقان و خاروانا دارد.

این شهرستان دو زلزله مهیب به اندازه ۶ و ۶.۲ ریشتر در سال ۱۳۹۱ را تجربه کرده است که بیش از ۳۰۰ کشته و ۵ هزار مصدوم بر جای گذاشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.