معاون پژوهش و فناوری سازمان تات: موسسه رازی در حوزه تحقیقات پیشرو است/ بهره مندی از ظرفیت های موسسه برای تحقیق و توسعه واکسن آبزیان

به گزارش عصر آزادی آنلاین، معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از ارکان اصلی کمیته راهبردی تحقیق و‌توسعه واکسن آبزیان است و باید به شایستگی از ظرفیت های این مجموعه بی رقیب در منطقه بهره مند شویم.
دکتر ارژنگ جوادی در نشست کارگروه تحقیق و توسعه واکسن های آبزیان به ریاست دکتر علی اسحاقی رئیس موسسه رازی در سالن زنده یاد دکتر کاوه برگزار شد، گفت: این کارگروه به پیشنهاد سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و با هدف هم افزایی و هم اندیشی سازمان های متولی، ذینفعان و دست اندرکاران این حوزه ایجاد شده است.
وی با بیان این که توانمندی های متفاوت ‌و متعددی در کشور وجود دارد که اگر بتوان مشارکت همه جانبه ای برای تجمیع این ظرفیت ها به کار ببریم سریع تر به نتیجه دلخواه دست خواهیم یافت، افزود: در جلسه امروز با دعوت از تمام نهادهای زیربط از دستگاه های اجرایی، ناظر، تحقیق و توسعه، بخش خصوصی و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، این موضوع بررسی شد تا با اتخاذ برنامه ای جامع و زمانبندی مشخص، بتوانیم وضعیت تولید واکسن آبزیان را به نتیجه مطلوبی برسانیم.
معاون پژوهش و فناوری سازمان تات، با اشاره به عضویت موسسه رازی در این کارگروه گفت: موسسه رازی قطب تولید واکسن و متولی تحقیقات در کشور است. این مجموعه مرکزی بی رقیب در منطقه بوده و از ارکان اصلی کمیته راهبردی تحقیق و توسعه تولید واکسن آبزیان به ویژه در زمینه تحقیقات محسوب می شود.

دکتر جوادی یادآور شد: ظرفیت، دانش فنی، زیرساخت ها و امکانات موسسه رازی برای پیشبرد اهداف تحقیقاتی و تولیدی این کارگروه فرصتی ارزشمند است که باید به شایستگی از آن بهره مند شویم.
وی در ادامه با تاکید بر حمایت همه جانبه معاونت پژوهش و فناوری سازمان تات از این کارگروه افزود: همه تلاش این معاونت تعامل با بخش اجرا و اثرگذاری در این بخش است تا نتایج تحقیقات به ثمر نشسته و وارد بازار شود. به این منظور کارگروه هایی برای برخی موضوعات اصلی و حساس در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده تا بتوانیم به سرعت دستاوردهای تحقیقاتی را به عرصه بیاوریم و درباره واکسن آبزیان نیز همین رویکرد مد نظر است.

دکتر جوادی با اشاره به خواسته وزیر جهاد مبنی بر این که تمام توان تحقیقات در خدمت بخش اجرایی و حل مشکلات باشد، یادآور شد: مطمئن هستیم همه موسسات زیر مجموعه سازمان تات، در خدمت تحقق این هدف مهم بوده و این معاونت نیز آماده هرگونه همکاری است.

معاون پژوهشی و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، افزود: اگرچه مهم‌ترین دغدغه وزارتخانه تولید واکسن آبزیان است اما با توجه به تازه بودن این بحث در دنیا، از سایر کشورهای پیشرو چندان عقب نیستیم ‌و از ظرفیت های خوبی برای رشد سریع در این‌حوزه برخوردار هستیم.

دکتر جوادی در ادامه با اشاره به تولی گری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در تولید واکسن های مورد نیاز کشور، اظهار کرد: موسسه رازی همواره در زمینه تحقیقات پیشرو بوده و اطمینان داریم در این خصوص نیز هر گونه همکاری به لحاظ نیروی متخصص، دانش فنی، تجهیزات و امکانات برای پیشبرد برنامه های این کارگروه خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.