نماز جمعه این هفته شهرستان هشترود با توجه به وضعیت زرد آن، برگزار شد و امام جمعه هشترود بر رسالت عزاداران حسینی در رعایت موازین بهداشتی ناکید کرد

امام جمعه هشترود: روضه خوانی ماه محرم باید به دور از بدعت گذاری و خرافه گویی باشد

به گزارش عصر آزادی آنلاین، نماز جمعه این هفته شهرستان هشترود با توجه به وضعیت زرد از نظر شیوع کرونا برگزار شد و حجت الاسلام والمسلمین علی رحیمی امام ،در خطبه های نماز با بیان اینکه دشمنان در حال حاضر به دنبال تقابل عاشورا و سلامت هستند تصریح کرد: عزاداران باید رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم عزاداری و  حفظ سلامت مردم را به بهترین وجه در دستور کار قرار دهند.

 امام جمعه هشترود افزود: درک حقیقت پیام عاشورا رسالت اصلی حسینیان راستین است که از انحراف جلوگیری می کند و عزاداری امام حسین(ع) و درک محرم باید  زمینه ساز تعالی و رشد معنوی انسان باشد.

رحیمی گفت: نوحه سرایی ، عزاداری و روضه خوانی ماه محرم باید به دور از بدعت گذاری و خرافه گویی برگزار شود تا حقیقت معنای نهضت حسینی تداعی پیدا کند.

وی  با بیان این مهم که  امسال با توجه به اهمیت سلامت مردم شیوه توزیع نذورات بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا متفاوت تز از سال های قبل است، از مردم خواست تا  نذرهای ماه محرم را به سمت کمک مومنانه سوق دهند.

امام جمعه هشترود در ادامه با تبریک هفته دولت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و اظهار امیدواری کرد: مسئولان و دولتمردان با الگوگیری از سیره و رفتار شهید رجایی به مردم خدمت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.