اوضاع نابسامان صنایع آذربایجان در تامین فولاد آلیاژی

به گزارش عصر آزادی آنلاین، رئیس انجمن قطعه سازان و ماشین سازان  تبریز پیش در شصت و یکمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز برگزار شد از وضعیت نابسامان بازار فولاد اوضاع و نقش دلالان و واسطه‌ها  در افزایش قیمت تمام شده و  کاهش قدرت رقابت صنایع استان  انتقاد کرد.
یونس پایدار  همچنین  با تاکید بر حساسیت تامین مواد اولیه صنایع، اندیشیدن تمهیدات مناسب شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در جهت رفع  مشکل تامین فولاد آلیاژی صنایع قطعه سازی و ماشین‌سازی آذربایجان شرقی را فوری و ضروری قلمداد نمود.
 دبیر انجمن قطعه سازان و ماشین‌سازان و خودروی تبریز نیز در این نشست یا اشاره به  اشتغال بیش از ۳۰ هزار نفر در ۵۰۰ واحد قطعه سازی در استان از مشکل جدید  و  ساسی عدم تامین فولاد آلیاژی در کنار مشکلات اقتصادی دیگر خبر داد.
بهراد فرشاد افزود: واحد‌های تولیدی استان ماهانه ۱۵ هزار تن مصرف فولاد آلیاژی دارند و علی رغم اینکه تولید ۱.۲ میلیون تنی در شرکت فولاد آلیاژی یزد وجود دارد، اما صنایع استان در این زمینه با مشکل تان مواد اولیه مواجهند.

وی برای ایجاد ثبات قیمت و عرضه کافی فولاد آلیاژی جهت تامین مواد اولیه صنایع استان خواستار اقدامات موثر شورا شد و با مطرح نمودن  پیشنهاد ایجاد واحد تولیدی فولاد آلیاژی در آذربایجان شرقی گفت: علیرغم ازائه  این طرح در گذشته با استفاده از تکنولوژی تولید یک شرکت معتبر بین المللی مورد استقبال واقع نشد.
دبیر انجمن قطعه سازان و ماشین‌سازان و خودروی تبریز در پایان اقدام برخی واحد‌های تولیدکننده فولادهای ساختمانی در زمینه تولید فولاد آلیاژی  را که مجهز به تکنولوژی تولید فولاد آلیاژی نیستند نادرسنت خواند  چرا که به زعم وی تولید و عرضه فولاد غیر استاندارد از این واحدها موجب خسارت سنگینی در صنایع استان خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.