پیشرفت ۷۵ درصدی عملیات اجرائی پروژه نیابتی مقبره دو کمال تبریز

عصر آزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز از پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه ساماندهی مقبره دو کمال تبریز خبر می دهد.

ایرج شهین باهر با بیان این‌که عملیات اجرایی بلوک یک و چهار پروژه مقبره دوکمال به اتمام رسیده و قالب‌بندی بلوک سه و بتن‌ریزی آن در حال انجام است، گفت: بلوک دو نیز در مرحله اسکلت‌بندی بوده و با تکمیل آن مأموریت شهرداری در ساخت اسکلت رواق‌های دوکمال به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به عملیات تکمیلی این پروژه نیز اظهار کرد: تعهد شهرداری در این پروژه ساخت اسکلت رواق‌های دوکمال بود و سایر اقدامات آن بر عهده اداره کل میراث فرهنگی استان است.

وی اضافه کرد: اعتبار اختصاص داده شده برای این پروژه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که تا به امروز بیش از یک میلیارد برای آن هزینه شده و با احتساب نوسان‌های اقتصادی، این مبلغ کافی نخواهد داد.

شهین‌باهر خاطرنشان کرد: پروژه مقبره دوکمال، شامل ساخت اسکلت‌های رواق مقبره، پروژه‌ای نیابتی است که شهرداری تبریز در راستای توسعه گردشگری شهری در آن ورود کرده است.

طرح ساماندهی مقبره دو کمال یکی از پروژه‌های نیابتی شهرداری تبریز است که توسط شهرداری منطقه ۱ تبریز در دست اجراست؛ مدیریت شهری تبریز در سال ۹۸، طی برنامه احیای باغ شهر کهن تبریز، اقدام به بهسازی این مجموعه کرده که عملیات اجرایی پی و اسکلت بتنی مجموعه باغ دوکمال در بلوکهای ۱ تا ۴ را با خاکبرداری به حجم ۳ هزار متر مکعب آغاز کرد.

اعتبار مصوب شورای شهر برای این پروژه ۱۰ میلیارد ریال است که انتظار می‌رود با تکمیل این پروژه، از یک سو بخشی از هویت تاریخی تبریز در حوزه باغ‌شهری بازیابی شده و از سوی دیگر بر سرانه فضای سبز شهر نیز افزوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.