دادستان تبریز در بازدید از بزرگترین پروژه زیست‌محیطی کشور در حوزه مدیریت پسماند؛ به زباله به چشم یک منبع درآمد و انرژی نگاه کنیم!

عصر آزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده: دادستان عمومی و انقلاب تبریز در بازدید از بزرگترین پروژه زیست‌محیطی کشور در حوزه مدیریت پسماند گفت: دغدغه دستگاه قضا از مدیریت پسماندهای پنج‌گانه با اجرای این پروژه برطرف می شود.
محبوب علیلو ادامه داد: با اجرای بزرگترین پروژه زیست‌محیطی کشور در حوزه مدیریت پسماند در تبریز اقدام قابل تقدیری از سازمان مدیریت پسماند در بخش جمع آوری و مدیریت پسماند های تبریز صورت گرفته و به نوعی از یک تهدید جدی، فرصتی طلایی ایجاد کرده و دغدغه دستگاه قضا در این زمینه برطرف شده است.
وی افزود: طرح جنگل کاری محوطه مرکز دفن مهندسی و بهداشتی یکی از ناب ترین و زیباترین ایده‌هایی است که قدم در مسیر حفاظت از محیط زیست برداشته و به نوع خود می‌توان گفت در کشور بی‌نظیر است.
دادستان تبریز همچنین استفاده از آب تصفیه خانه شیرابه پسماندهای شهری  برای آبیاری فضای سبز اطراف مرکز دفن را یکی دیگر از کارها و اقدامات مهم سازمان دانست و اضافه کرد: در شرایط کنونی استفاده حداکثری از امکانات گامی مهم در مدیریت منابع است که خوشبختانه سازمان مدیریت پسماند در این امر مهم دقت و همت قابل ستايشی دارد.
علیلو در خصوص دفن پسماندها نیز خاطرنشان کرد: امروزه بسیاری از کشورهای پیشرفته به زباله به چشم یک منبع انرژی و منبع درآمد نگاه می‌کنند و هیچ کشور پیشرفته‌ای این طلای کثیف را با دفن کردن هدر نمی‌دهد!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.