معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری، حمل و نقل جاده‌ای: پیشنهاد سازمان برای حمایت‌های مادی و معنوی از خانواده‌های این قشر است

عصر آزادی آنلاین/ مریم خدابخش

عباس‌علی بنی اسدی؛ معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری، حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص تبیین بیش از پیش طرح پیشنهادی مبتنی بر شهید راه خدمت بودن افراد فعال در این حوزه اظهار داشت: در صورت تصویب طرح پیشنهادی اخیر‌مان، راهداران خدومی که مستقیماً درگیر عملیات نگهداری و خدمت رسانی در جاده‌ها می‌باشند، چنان‌چه در حین فعالیت، جان خود را از دست دهند، شهید راه خدمت قلمداد خواهند شد.
وی در همین راستا با اظهار بر این‌که این طرح در راستای حمایت‌های مادی و معنوی از خانواده‌های این قشر زحمت‌کش در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: این موضوع طبق تبصره ۱ ماده ۴ قانون اصلاح اساسنامه بنیاد شهید و تبصره ذیل ماده یک قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران، تعیین مصادیق عملی شهید، مفقودالاثر، جانباز آزاده و اسیر در چارچوب و قوانین کل نیروهای مسلح، مطرح شده، و به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید. زیرا در طول سالیان متمادی هم‌چنان که شاهد بوده‌ایم و هستیم، تعدادی از عوامل خدوم راهداری در حین عملیات راهداری و خدمت به مردم، حیات خود را از دست می‌دهند. بی‌آن‌که خانواده‌های شان از حداقل، پشتوانه معنوی و مادی برخوردار باشند. چون متأسفانه دولت و به صورت خاص سازمان متبوع، هیچ مجوزی در جهت حمایت از آن‌ها ندارد. از این‌رو، پیشنهاد یاد شده در جهت حمایت از خانواده‌های این دسته از فعالان خدمتگزار ارایه و برای طی مراحل تصویبی به دولت ارسال شده است و امیدواریم مورد تأیید هیئت دولت واقع شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.