مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی خبر داد؛ آذربایجان شرقی، مقصد فعالان فضای مجازی حوزه دفاع مقدس

 عصر آزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در نشست خبری سومین “جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی” با اصحاب رسانه در کنار مزار شهدای گمنام از میزبانی این جشنواره در آذربایجان شرقی برای اولین بار در کشور خبر داد.

فضای مجازی جزئی از واقعیت‌های جامعه است که باید از این فضا به‌عنوان یک فرصت استفاده گردد لذا اگر از این فرصت استفاده بهینه به عمل نیاید قطعاً این فرصت به یک تهدید تبدیل خواهد شد.

فضای مجازی امروز از ضروریات زندگی انسان‌هاست و باید مصون‌سازی این فضا انجام گیرد زیرا همواره عده‌ای سودجو هستند که اهدافی شوم را در این فضا دنبال می‌کنند.

باید به لحاظ فنی و محتوایی خود را جهت حضور موثر در این فضا تجهیز نمود تا خوراک و تغذیه مناسب فرهنگی به نسل جوان ارائه گردد.

▪️اهدای جوایز نفیس به برگزیدگان جشنواره

سردار سرتیپ دوم اصغر عباسقلی زاده با اشاره به اینکه استکبار جهانی پس از مایوس شدن از فتنه های ۴۲ سال اخیر خود، امروزه با استفاده از تجهیزات رسانه‌ای و فضای مجازی به مقابله با ارزش‌های کشورمان می‌پردازد گفت: یکی از نمونه‌های آن فریب افکار عمومی از شرکت در انتخابات سال جاری بود که مردم همیشه در صحنه ایران مشت محکمی به یاوه گویی های آنها زدند.

وی افزود: در راستای برگزاری سومین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی، برای اولین بار آذربایجان شرقی میزبان و دبیر اجرایی آن انتخاب شده است که جای مایه خرسندی هم استانی هاست.

عباسقلی زاده با اشاره به اینکه دو دوره قبل جشنواره تنها در تهران برگزار شده بود اضافه کرد: امروزه بحث فضای مجازی اولویت نخست کشورهای جهان است و اهمیت آن بر همه مبرهن است لذا فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی می‌تواند عامل پیاده‌سازی اهداف انقلاب، شهدا و آزادی خواهان باشند.

وی با تاکید بر اینکه جشنواره به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و با همکاری نهادهای لشکری و کشوری، نهادهای فرهنگی، دانشگاه‌ها و فعالان مردمی برگزار می‌شود تاکید کرد: به برگزیدگان این جشنواره جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

عباسقلی‌زاده اظهار کرد: ظرفیت فضای مجازی، ظرفیت بسیاری بزرگی بوده و باید تلاش کرد در این فضا دِین خود به شهدا را ادا کرده و تولید محتوا برای عموم مردم داشته باشیم.

▪️آخرین مهلت ارسال آثار ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰

در بخش دیگری از این نشست، معاون روابط عمومی و تبلیغات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی به ارائه توضیحات در مورد این جشنواره پرداخت.

صمد علی بیگلو گفت: سومین جشنواره به میزبانی آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد و آخرین مهلت ارسال آثار ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ اعلام شده است که دوره های قبلی آن در تهران برگزار شده است.

وی افزود: سومین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی با هدف ترویج و تبیین فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس در فضای مجازی و تجلیل از آثار برتر در این حوزه برگزار می‌گردد.

علی بیگلو اضافه کرد: این جشنواره در ۵ محور پایگاه های اطلاع رسانی و خبری، شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان ها، نرم افزارها و اپلیکیشن های کاربردی، هنرها و سرگرمی های دیجیتال و بخش آزاد در موضوعات مرتبط با دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است تمام هنرمندان، خبرنگاران و اقشار مختلف مردم برای شرکت در این جشنواره ملی می توانند تا ۳۱ شهریورماه سال جاری آثار خود را به دبیرخانه استانی این جشنواره واقع در تبریز، تقاطع شهید حمید باکری (هتل مرمر)، انتهای خیابان استاد معین، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، معاونت روابط عمومی و فضای مجازی ارسال نموده و یا به سایت www.defafestival.com مراجعه فرمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.