بازگشایی مدارس، در صورت حصول ایمنی جمعی

به گزارش عصر آزادی آنلاین، وزیر آموزش و پرورش درباره شروط بازگشایی مدارس و آموزش حضوری در سال تحصیلی آینده توضیح داد.

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

محسن حاجی میرزایی با بیان این مطب در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما اظهار کرد: آموزش در دوران کرونا به همان کیفیت قبل نبود، اما اجازه ندادیم آموزش و پرورش دچار آسیب شود.

وی با بیان اینکه با توجه به نگرانی خانواده‌ها دوران مشکلی را پشت سر گذاشتیم، یادآور د: شرایط موجود برای ما و معلمان ناشناخته بود و در کنار همه نگرانی‌ها و مصائبی که داشت، توانمندی‌های زیادی ایجاد کرد.  آموزش در دوران کرونا به همان کیفیت قبل نبود، اما اجازه ندادیم که تشکیلات عظیم آموزشی دچار آسیب شود و بنای این ارتباطات را برقرار کردیم و کار را تداوم بخشیدیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تلاش برای حرکت به سمت آموزش مجازی در دوران پیش از کرونا و موفقیت های اندک حاصل شده در این بخش عنوان کرد: کرونا ما را به اجبار وارد این فضا کرد و معلمان ما با همت و تلاش، این آموزش ها را فراگرفته و توانمند شدند.

 حاجی‌میرزایی درباره نگاه دانش آموزان به آموزش مجازی در دوران کرونا توضیح داد: دانش‌آموزان در این ایام آموختند که نقش موثرتری در روند آموزش داشته باشند؛ ضمن آنکه پیوند خانه و مدرسه را بیشتر کردیم و بسیاری از والدین دستیار معلم شدند تا امر آموزش دانش‌آموزان را بر عهده گرفتند.

بازگشایی مدارس تاثیر چندانی بر شیوع کرونا ندارد

او با تاکید بر اینکه سلامت دانس آموزان برای ما اولویت دارد، گفت که مطالعات بین‌المللی نشان می‌دهد که بازگشایی تاثیر چندانی بر شیوع کرونا نداشته است، ولی با این وجود تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم هرچند که علاقه ما آموزش حضوری ولو یک روز در هفته است.

وزیر آموزش و پرورش درباره اثرگذاری آموزش‌های تلویزیونی بیان کرد: تلویزیون به ما کمک کرد تا در مناطقی که اموزس مجازی میسر نبود آموزش‌های تلوزیونی تداوم داشته باشد چرا که پوشش جغرافیایس ٩٧ درصدی در کشور دارد؛ ضمن آنکه این نوع آموزش مکملی آموزش‌های معلمان است همچنین به معلمان در ارتقای توانمندی‌های تدریس تاثیر گذار بود.

به عقیده حاجی‌میرزایی، تلویزیون در ایامی که نیاز بود به کمک آموزش و پرورش آمد و میزان دانلود آموزش‌های تلویزیونی اعداد قابل توجهی است.

واکسینه کردن حدود یک میلیون کادر آموزشی در مرداد

او با اشاره به واکسیناسیون کادر آموزشی، از اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای این امر خبر داد و اظهار کرد: معلمان و کادر مدارس شامل مشاوران و مربیان تربیتی در مجموع ٩٢٠ هزار نفر هستند که در ارتباط با دانش آموزان قرار می‌گیرند و در مرداد واکسینه می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در شرایط کنونی وزارت بهداشت روزانه ۵٠٠ هزار دوز واکسیناسیون انجام می‌دهند و با روند در نظر گرفته شده نگرانی بابت واکسیناسیون معلمان نداریم، الان کد ملی معلمان را خواستند که آماده و در اختیار وزارت بهداشت قرار دادیم.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: چنانچه محدودیت‌هایی برای واکسیناسیون وجود داشته باشد، اولویت بندی معلمان انجام شده است، در مورد واکسینه کردن رانندگان سرویس مدارس هم چون هنوز تعداد دانش اموزنا و مسافت مشخص نشده است، شهریور ماه و قبل از شروع سال تحصیلی تصمیم گیری نهایی می‌شود و قول واکسیناسیون رانندگان را گرفتیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.