زنگ خطر کاهش نرخ جمعیت به صدا درآمد

به گزارش عصر آزادی آنلاین، مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی گفت: آمار پایین میزان موالید زنگ خطر سقوط جمعیت است.

محمد حیرت انگیز ادامه داد: در حالی که بهار سال گذشته ۱۳هزار و ۵۳۵ واقعه ولادت در آذربایجان شرقی به ثبت رسیده بود آمار این واقعه در بهار امسال به ۱۲ هزار و ۶۳۴ واقعه کاهش یافته است.

وی با اشاره به ثبت آمار ۵۳ هزار و ۳۵۲ واقعه ولادت در سال ۱۳۹۸ ، اظهار داشت: این آمار در سال گذشته در آذربایجان شرقی به ۴۹ هزار و ۷۱۷ واقعه ولادت کاهش پیدا کرد و با ادامه همین روند کاهش ولادت برای سال های آینده در استان قابل تصور است.

حیرت انگیز میزان کاهش ولادت در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۸ را ۶.۸ درصد اعلام و اضافه کرد: در سه ماهه اول امسال نسبت به سه ماهه سال گذشته، ۳.۱ درصد کاهش واقعه ولادت اتفاق افتاده است.

وی نرخ رشد طبیعی جمعیت آذربایجان شرقی در سال ۹۸ را معادل ۰/۷۵ بیان کرد و گفت: این رقم در سال گذشته به ۰/۴۵ درصد کاهش یافت که یکی از عوامل مهم آن مهاجرت است که در نرخ رشد جمعیت لحاظ نشده است.

حیرت انگیز یادآور شد: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، جمعیت کشور ۷۹ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۲۷۰ نفر بوده است و جمعیت استان بر اساس همان سرشماری، سه میلیون و ۹۰۹ هزار و ۶۵۲ نفراست.

وی به ساکن بودن ۴.۹ درصد از جمعیت کشور در آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: این استان از لحاظ جمعیت رتبه ششم کشوری را در اختیار دارد.

مدیر کل ثبت احوال آذربایجان شرقی با بیان اینکه بر اساس سیاست‌های کلی جمعیت و ابلاغیه رهبر انقلاب، ضرورت افزایش نرخ باروری در راستای ارتقا، پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت مورد تأکید است، یادآور شد: در همین راستا اواخر سال گذشته قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که امیدواریم با پیگیری و اجرای دقیق این قانون شاهد تحقق برنامه‌های مربوط به سیاست‌های کلی جمعیت در کشور و استان باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.