نیمه شمالی آذربایجان‌شرقی از فردا بارانی می‌شود

به گزارش عصر آزادی آنلاین، رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از روز چهارشنبه با ورود سامانه جدید بارشی به نیمه شمالی استان آذربایجان‌شرقی، رگبار باران و در نواحی مستعد غرش آذرخش آغاز می‌شود.

امیدفر رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه رگبار باران و غرش آذرخش از روز چهارشنبه نیمه شمالی استان آذربایجان‌شرقی را فرا می‌گیرد گفت:سامانه بارشی تا روز جمعه در استان آذربایجان شرقی فعال خواهد بود.

او افزود: در این مدت آسمان همه نواحی استان آذربایجان شرقی همراه با وزش باد گاهی شدید خواهد بود و دما به صورت نسبی کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: در پی فعال شدن این سامانه احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و برخورد آذرخش، خسارت به باغات و تاسیسات در اثر وزش باد، پرتاب اشیا و سقوط تابلو‌های تبلیغاتی وجود دارد.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی به مردم، مسافران و رانندگان توصیه کرد تا از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کنند.

امیدفر همچنین خواستار محکم کردن سازه‌های سبک و تابلو‌های تبلیغاتی، احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره شد و از کشاورزان خواست به توصیه‌های کارشناسان استان آذربایجان شرقی توجه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.