نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز در مراسم تجلیل از خبرنگاران آذربایجان شرقی تاکید کرد؛ تقویت ارتباطات خارجی از طریق اتاق تبریز

عصرآزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده: طی مراسمی‌ که در قدیمی ترین اتاق بازرگانی ایران در تبریز برگزار شد اعضای هیات رئیسه پارلمان بخش خصوصی شهر اولین ها به مناسبت روز خبرنگار از اصحاب رسانه‌ آذربایجان شرقی تجلیل و قدردانی نمودند.

این جلسه با حضور ابوالفتح ابراهیمی نائب رئیس، رضا کامی دبیر هیات رئیسه و نیز جمشید برزگر، ناصر امجد و قاسم قویدل به عنوان اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز برگزار گردید و در آن بر نقش ویژه اصحاب رسانه استان در پیشبرد اهداف اتاق تاکید شده و از تمام تلاش های خبرنگاران قدردانی به عمل آمد.

در این مراسم ابوالفتح ابراهیمی‌ با اشاره به فعالیت های اتاق بازرگانی تبریز در یک سال گذشته گفت: اتاق بازرگانی در سال گذشته یک هزار و ۱۵۰ کارت بازرگانی صادر کرده که این عدد در سه ماهه اول سال ۳۱۵ کارت بوده که نشان از رشد صدور کارت بازرگانی دارد.

وی با بیان اینکه تعداد کارت‌های فعال تا مرداد ماه امسال یک هزار و ۱۹۰ کارت بوده است افزود: در این واحد تمام اقدامات بازنگری شده و اگر مشکلی وجود نداشته باشد، کارت بازرگانی ظرف پنج روز صادر می‌شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی با اشاره به اقدامات اتاق تبریز برای تقویت ارتباطات خارجی و صادرات عنوان کرد: اتاق بازرگانی تبریز در راستای تقویت ارتباطات خارجی میزبانی سفرا و رایزنان تجاری کشورهای آذربایجان‌، ارمنستان، ترکیه و بنگلادش بوده است.

ابراهیمی با بیان اینکه ۱۶ هزار و ۳۹۲ کارنه تیر در سال گذشته صادر شده است اضافه کرد: برای نخستین بار انحصار دفتر کارنه تیر از انحصار یک نفر پروانه دار درآمده است و به دو نفر پروانه داده شده است.

رضا کامی دبیر اتاق بازرگانی تبریز نیز با اشاره به اینکه بیان حقایق جزو وظایف سنگین خبرنگاران است گفت: گاهی از اوقات بسیاری از افراد جامعه از مقابل فسادها بی‌تفاوت عبور می‌کنند اما اصحاب رسانه وظیفه سنگینی بر عهده دارند تا با افشاگری خود، جامعه به سوی پاکدستی حرکت نماید.

در این جلسه اعلام شد در سال ۹۹ حدود ۱۱۵۰ فقره و در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ حدود ۳۱۹ فقره کارت بازرگانی صادر کرده است، همچنین ۳۵۰ فقره کارت عضویت در سال گذشته و ۹۵ نفر نیز در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ صادر شده است.

شایان ذکر است به گفته نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز در سال گذشته ۳۳ جلسه کارگروه، ۱۲ جلسه اصلی، ۱۰۹ مصوبه استانی، ۲۵ مصوبه اجرا شده استانی و ۸۴ مصوبه در حال پیگیری می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.