۳۹۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی، بستری هستند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از بستری ۳۹۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۹۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان، دز اول واکسن کرونا و ۸۰ درصد نیز هر دو دز را دریافت کرده‌اند.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، دکتر عباسعلی درستی یکشنبه شب، ۲۱ آذرماه، در گفتگوی خبری، با بیان این‌که وضعیت کرونایی استان همچنان در روند نزولی قرار دارد، اظهار داشت: فوتی‌های ناشی از کرونای استان روزانه به چهار الی پنج نفر کاهش یافته اما هنوز از متوسط کشوری بالاتر است.

وی با اشاره به این‌که بیماران جدید کرونایی استان روزانه بین ۱۰۰ الی ۱۵۰ مورد گزارش می‌شود، گفت: اغلب شهرهای استان از جمله تبریز در وضعیت آبی قرار دارند.

درستی تاکید کرد: با وجود کاهش شاخصه‌های بیماری در استان، اما نیاز به تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون داریم.

وی با بیان این‌که بیش از ۳۰ درصد واجدین شرایط استان نیز دز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند، یادآور شد: هنوز درصدی از جمعیت استان اقدام به تزریق واکسن نکرده‌اند که در این راستا از تمامی این افراد دعوت می‌کنیم برای تکمیل روند واکسیناسیون خود به مراکز مراجعه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.