نسلی جوان از سرزمین رکابزنان بلندی‌های سهند/ ائلمان عابدی: آرزویم قهرمانی در آسیا و نتیجه خوب در المپیک است

استان آذربایجان‌شرقی از گذشته به دیار دوچرخه‌سواران معروف بوده است.

عصرآزادی آنلاین/ فرهاد فرهادپور: از دیرباز آذربایجان‌شرقی و تبریز مهد دوچرخه‌سواری کشور بوده است. زمانی جاده‌های کشور در سلطه مرحوم فکری آزاد، یدالله هوشیار، اصغر رسولی، مرحوم رهبر و اصغر خدایاری دوچرخه سواران بنام آذربایجان‌شرقی بود و نسل بعدی قادر میزبانی، احد کاظمی، رسول هاشم کندی، ناصر هوشیار و بهنام خسروشاهی از تبریز حاکمیت جاده‌ها را بر دست گرفته و امروز سعید صفرزاده، میرصمد پورسیدی، حمید پورهاشم، علی لبیب و آیدین علیاری سردمداران دوچرخه‌سواری کشور هستند.

تداوم حاکمیت رکابزنان دیار سهند به سرمایه‌گذاری و توجه به نسل جوان در این رشته دارد تا این زنجیر که از استعدادیابی آغاز و به حضور در تیم ملی و مسابقات آسیایی و جهانی منجر می‌شود، پاره نشود.

ائلمان عابدی یکی از استعدادهای ورزش دوچرخه‌سواری آذربایجان‌شرقی است که پله‌های ترقی را در حال سپری کردن است.

ائلمان عابدی اظهار داشت: ورزش دوچرخه سواری را از سال ۱۳۹۶ به‌صورت مبتدی و داخل شهری شروع کردم و سپس در مسابقات استعدادیابی هیات دوچرخه‌سواری استان شرکت نمودم و موفق به کسب مقام دوم شدم و این شروع دوچرخه‌سواری من به‌صورت حرفه‌ای بود. همچنین در سال ۱۳۹۸ ضمن تهیه دوچرخه کورسی در اولین مسابقات قهرمانی کشوری در رده نوجوانان شرکت و علی‌رغم مصدومیت و اولین تجربه حرفه ای موفق به کسب مقام ششم قهرمانی کشوری شدم.

‌ وی در مورد شناختش از را دوچرخه سواری گفت: در حد آماتوری نه حرفه‌ای، ولی می‌دانستم که کاملا یک ورزش سخت، طاقت‌فرسا و نفس‌گیری هست. تنها مشوق من پدر و مادرم بودند. البته باید تشکر کنم از کسانی که بهم کمک کردند تا پیشرفت نمایم.من به کمک مربی‌هایم توانستم نحوه انجام ورزش و شرکت در مسابقات را یاد بگیرم که جا دارد از مربیان عزیزم جناب آقای بهزاد کرم‌زاده و همچنین آقای بهنام خلیلی خسروشاهی تشکر و قدردانی نمایم.

عابدی در مورد مقام هایی که کسب کرده است گفت:

مقام دوم تعقیبی تیمی (قهرمانی کشور)‌

مقام سوم تیم اسپیرینت (قهرمانی کشور)‌

مقام دوم جاده استقامت(لیگ برتر کشور) ‌

مقام دوم تایم تریل انفرادی (لیگ برتر کشور)‌

مقام چهارم تایم تریل انفرادی(نقص فنی)(لیگ برتر کشور)

مقام دوم جاده استقامت ( لیگ برتر کشور)‌

مقام اول رنکینگ سال ۱۴۰۰

(توضیح اینکه چون من نوجوانان بودم و نفر اول سال آخر جوانان بود و وارد رده سنی امید شد و من اول شدم)‌

مقام سوم تعقیبی انفرادی(لیگ برتر کشور)‌

مقام سوم یک کیلومتر انفرادی (لیگ برتر کشور)‌

مقام دوم تیم اسپرینت (لیگ برتر کشور)‌

مقام چهارم تایم تریل انفرادی ( جریمه داوران محترم ولی من خطا نکرده بودم)

اکثر این مقام‌ها در رده جوانان به دست آورده‌ام.

این دوچرخه سوار جوان تبریزی در مورد آرزوهایش تصریح کرد:

در رشته جاده و پیست در مسابقات قهرمانی آسیا مدال طلا بگیرم و در بازی‌های آسیایی مدال طلای تایم تریل انفرادی را کسب نمایم.

همچنین به مسابقات المپیک اعزام بشوم و بهترین نتیجه ممکن را اخذ نمایم و و در تیم‌های خارجی رکاب بزنم و در تور‌های دوچرخه‌سواری خارجی شرکت کنم.

ائلیمان در مورد مشکلات موجود در این رشته گفت: متاسفانه اگر به برخی از مقام‌های من توجه کنید تعدادی از آنها  به دلیل نقص فنی بودند که نتیجه بهتری را نتوانستم کسب کنم.

مشکل ما کلا تهیه لوازم و تامین تجهیزات هستش که بسیار گران قیمت است و من برخی از مسابقات را با دوچرخه و تجهیزات امانتی شرکت می‌کنم.

وی گفت: ضمن تشکر از هیات دوچرخه سواری استان و جناب آقای ناصر هوشیار، چون رشته ما  بسیار تجهیزات محوری هست از مسئولین محترم و دست‌اندرکاران ورزش استان خواهش می‌کنم ما را حمایت مالی و معنوی بکنند چون بدلیل نبود امکانات و تجهیزات مناسب ورزشی تعداد زیادی از ورزشکاران جوان از این رشته خداحافظی نموده‌اند‌.

عابدی بیان کرد: خاطرات این ورزش زیاد هست و تلخ‌ترین آن زمانی بود که در مسابقه‌ای که روز اول لیگ برتر بود زمین خوردم و آن مدالی که می‌خواستم تبدیل به طلا بشوند تبدیل به برنز شد و خاطره شیرین هم  در مسابقه قهرمانی کشور بزرگسالان در سال جاری ۱۴۰۱ موفق به کسب مقام سیزدهم شدم در حالی که من رده سنی من پایه بوده و با بزرگان دوچرخه سواری ایران مسابقه داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.