مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب گفت: تاکنون نتایج آزمایش کرونای یک هزار و ۳۰۰ نفر از جمعیت این شهرستان مثبت بوده است.

مثبت بودن نتایج آزمایش کرونای ۱۳۰۰ نفر در شهرستان بناب

به گزارش عصرآزادی آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر علی نیّرپور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در مجموع از تعداد ۳ هزار و ۸۰۰ نفر آزمایش کرونا گرفته شده است، افزود: تاکنون ۴۶۴ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بناب بستری شده اند که ۳۲ نفر آن ها فوت کرده و ۳۷۰ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

وی اظهار کرد: در شرایط فعلی ۲۸ مریض مبتلا به کرونا در بیمارستان بناب بستری هستند که حال سه نفر از آن ها وخیم است.

نیرپور گفت: روستاهای خانه برق جدید، چلقایی، زوارق، زاوشت، قره چپق و شهر خوشه مهر در بناب بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را دارند.

وی اضافه کرد: از ۳۲ نفر فوت شده ۱۰ نفر روستایی و ۲۲ نفر نیز از شهر بناب بودند.

نیّرپور افزود: استفاده از ماسک توسط مردم ضروری است و برای برون رفت از شرایط قرمز مردم باید با همکاری، رعایت فاصله گذاری و پروتکل های بهداشتی برای ریشه کنی این ویروس کمک کنند.

وی برگزاری مراسمات عزا و جشن را عامل اصلی شیوع ویروس کرونا در شهرستان بناب اعلام کرد و خواستار تعطیلی این گونه مراسمات شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بناب نیز در این نشست خبری از توزیع ۶ هزار عدد ماسک توسط اتاق اصناف در بین اصناف شهرستان خبر داد و افزود: روزانه ۳۰ هزار عدد ماسک در ۲ واحد تولیدی شهرستان تولید می شود که ضمن تأمین نیاز شهرستان به سایر شهرهای استان نیز عرضه می شود.

حبیب خان بابائی اظهار کرد: قیمت هر عدد ماسک یک هزار تومان برای مصرف کننده است و مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف و گرانفروشی در خصوص ماسک و سایر اجناس و کالاها مراتب را از طریق سامانه ۱۲۴ اعلام نمایند.

وی با بیان اینکه از امروز تمام اصناف و بازاریان شهرستان ملزم به استفاده از ماسک در محل کار خود هستند، از مشتریان واحدهای صنفی نیز خواست حتماً برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از ماسک استفاده کنند.

خان بابایی، آمادگی اداره صمت ملکان را با همکاری نیروی انتظامی جهت تعطیلی و پلمب بنگاه های معاملاتی غیرمجاز اعلام کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.