افتتاح نمایشگاه آثار بی‌همتا موسیقی و صدا «تایسیزلار» در موزه آذربایجان

نمایشگاه آثار بی‌همتای موسیقی و صدا با عنوان «تایسیزلار» (بی همتاها) از امروز در محل موزه آذربایجان گشایش یافت.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، در این نمایشگاه آثار، ابزارآلات و انواع ساز‌های موسیقی و لوازم و دستگاه‌های صدابرداری برای بازدید علاقمندان به نمایش گذاشته شده است که گردشگران نوروزی می‌توانند تا روز ۱۳ فروردین ماه جاری از آن دیدن کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: نمایشگاه تایسیزلار حاصل تلاش حسین ساجدی پژوهشگر، مولف و نوازنده عرصه موسیقی استان است که تعداد ۱۰۶ اثر بی همتای موسیقی و صدا را که در نوع خود بی نظیرند به نمایش گذاشته است.

احمد حمزه زاده اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند در ایام نوروز با مراجعه به موزه آذربایجان تبریز، از این نمایشگاه فاخر بازدید کنند.

او همچنین از برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در مسجد کبود تبریز و در جوار موزه آذربایجان خبر داد و گفت: این نمایشگاه که همه ساله در محوطه مسجد کبود در ایام نوروز برپا می‌شود، در قالب تعداد ۳۰ غرفه برپا شده که به عرضه و نمایش آثار بی‌بدیل هنرمندان صنایع‌دستی آذربایجان شرقی می‌پردازد.

او ادامه داد: این نمایشگاه تا ۱۳ فروردین ماه از ساعت ۱۰ تا ۲۱ میزبان گردشگران نوروزی خواهد بود.

همزمان با آغاز سال جدید و عید نوروز، نمایشگاه صنایع‌دستی در ۵۵ نقطه استان گشایش یافت.

سبدبافی، سوزن دوزی، سفالگری، معرق کاری، گلیم بافی و ساخت تابلو سنگ‌های با ارزش از صنایع دستی جذاب آذربایجان شرقی است که هرکدام در شهرستان‌های این استان رواج داشته و مورد اقبال مسافران قرار می‌گیرد.

کیف، کفش، پوشاک و برخی اقلام خانگی محصولاتی است که از چرم تبریز دوخته می‌شود و به دلیل کیفیت عالی آن به کشور‌های اروپایی صادر شده است.

در دسته خوراکی‌ها نیز آذربایجان شرقی از استان‌های مستعد است که شیرینی‌ها و غذا‌های آن در سراسر کشور مشهور است.

قرابیه، نوقا، میان پر، لاتیقوم (راحت الحلقوم)، ریس، شیرینی کنجدی، سوجوق، باسلیق، شکلات تسبیحی، عسل و دوشاب در بخش خوراکی‌های شیرین و نیز پنیر لیقوان، ترشی زغال اخته و آجیل تبریز می‌تواند سوغاتی خوبی برای مسافران به این استان باشد.

آجیل مخصوص تبریز از دیرباز مرغوبیت جهانی داشته و از بهترین محصولات ایران تولید می‌شود، انواع خشکبار از قبیل برگه هلو، زردآلو، آلو خشک نیز طرفداران بی شماری دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.