استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد

لزوم ماموریت محورکردن دانشگاه‌ها مبتنی بر زیست بوم موردنیاز منطقه‌

استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم ماموریت محورکردن دانشگاه‌ها مبتنی بر زیست بوم موردنیاز منطقه‌ تاکید کرد.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، عابدین خرّم، در نشست مشترک کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با وزیر علوم و روسای دانشگاه‌های آذربایجان‌ شرقی در محل دانشگاه تبریز، اظهار کرد: منظور از ماموریت محور کردن دانشگاه‌ها مبتنی بر زیست بوم منطقه این است که مثلا نقش دانشگاه‌های استان در حوزه قفقاز چه باید باشد و یا در رابطه با جذب دانشجو چه کار کنند؛ هم‌چنین نحوه ارائه تسهیلات و مشخص کردن ماموریت پردیس‌های دانشگاه‌ها هم از جمله مواردی است که باید روشن شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: امیدواریم در برنامه هفتم توسعه، نقش و برنامه‌های کمیسیون در راستای جامه عمل پوشاندن به بیانات مقام معظم رهبری در گام دوم شامل رسیدن به مرجعیت علمی و حل علمی مسائل کشور باشد.

وی در ادامه با اشاره به مدیریت دانشگاه‌های استان در اغتشاشات سال گذشته، گفت: روسای دانشگاه‌ها در برابر هدفی که دشمن از ناآرامی‌های سال گذشته داشت، آنچنان زیبا، هماهنگ و همدل ظاهر شدند که آذربایجان شرقی توانست تهدیدها را تبدیل به فرصت کند.

خرّم افزود: دانشگاه تبریز اولین دانشگاهی بود که کرسی آزاداندیشی در سطح دانشگاه‌های کشور برگزار کرد و پیام‌های مثبتی برای کشور و استان از مجموعه دانشگاه‌های استان متصاعد شد.

وی در ادامه برگزاری چنین نشستی را یکی از ابتکارات مجلس عنوان کرد که برگزاری آن همچنان ادامه دارد.

منبع/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.