عضویت ایران در بریکس به سیاست دلارزدایی از اقتصاد جهانی کمک‌ می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: عضویت ایران در گروه بریکس به تداوم سیاست دلار زدایی از اقتصاد جهانی کمک می‌کند.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، شهریار حیدری در مورد عضویت ایران در گروه بریکس گفت: هر نهادی و سازمان که در قالب همکاری منطقه‌ای شکل می‌گیرند می تواند در حوزه سیاسی و اقتصادی در نظام بین‌الملل تولید قدرت کند.

وی افزود: پیوستن ایران به این نهادها و سازمان‌ها برای ایران نیز تولید قدرت می‌کند و هم قدرت ایران را به این سازمان‌ها اضافه می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نقش ایران در منطقه را کلیدی و محوری عنوان کرد و گفت: پیوستن ایران در بریکس همانند سازمان همکاری شانگهای می‌تواند تاثیرات مثبت سیاسی و اقتصادی برای ایران داشته باشد و نقش ژئوپلتیک ایران را در منطقه افزایش دهد.

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس با اشاره به دستاوردهای عضویت ایران در بریکس گفت: یکی از نتایج عضویت ایران در بریکس مقابله بایک جانبه‌گرایی آمریکا و خنثی سازی تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران است.

حیدری افزود: با پیوستن ایران به این سازمان جمهوری اسلامی می‌تواند با تقویت روابط اقتصادی تعدیل تحریم‌ها را رقم بزند و تا حدود زیادی هم مهار تورم و کاهش ارزش دلار در کشور را عملیاتی کند.

وی تاکید کرد که به طور حتم این عضویت با توجه به سیاست ایران برای تجارت با ارزهای محلی، در حوزه دلار زدایی هم تاثیرگذار خواهد بود.

سران گروه بریکس شامل برزیل، روسیه، چین، هند و آفریقای جنوبی در نشست اخیر خود که در آفریقای جنوبی در حال برگزاری است، با عضویت ایران و پنج کشور دیگر شامل عربستان، امارات، مصر، اتیوپی و آرژانتین به عنوان اعضای کامل در گروه بریکس موافقت کردند.

آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور برای شرکت در نشست بریکس وزهای یکم و دوم شهریور به آفریقای جنوبی سفر کرد.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.