در دیدار مدیرکل پست استان با خبرنگاران مطرح شد؛

پست آذربایجان شرقی سکوی اقتصاد دیجیتال شمالغرب ایران

دباغ صادقی پور: شرکت ملی پست اعتماد متقابل طرفین تجارت اینترنتی را به وجود آورده است

عصرآزادی آنلاین/ سرویس فرهنگی/ شهرام صادق زاده: مدیرکل پست استان آذربایجان شرقی دوشنبه ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۲ به مناسبت روز جهانی POST پست با خبرنگاران رسانه‌ های گروهی این استان دیدار و به تشریح عملکرد ۶ ماهه اول سال جاری پرداخت.

“جواد دباغ صادفی پور” مجموعه ترافیک وارده در نیمسال اول سال ۱۴۰۲ به آذربایجان شرقی را حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مرسوله اعلام کرد و گفت: در همین مدت حدود ۳ میلیون فقره مرسوله نیز از این استان به سایر نقاط کشور ارسال شده است.
وی با تاکید بر اهمیت حوزه تجارت الکترونیک و نقش شرکت ملی پست در حوزه اقتصاد دیجیتال افزود: با توجه به فعالیت‌ های موجود، پست یکی از سکوهای اقتصاد دیجیتال محسوب می‌شود به طوری که با ۴۸۷ فروشگاه مربوطه قرارداد منعقد شده و در بستر e – bazar ای.بازار نیز خانواده‌ ها توانستند از این طریق به خرید اقلام مصرفی خود بپردازند.
دباغ صادقی پور ادامه داد: پاندمی کرونا با تمام تلخی‌ های خود توانست مسیر ۲۰ ساله آینده ایران در خرید و فروش اینترنتی مردم را به نصف کاهش دهد تا بدون حضور فیزیکی در مراکز فروشگاهی به خریدهای خود بپردازند.
وی، خلاء فعلی سامانه های خرید اینترنتی را اعتماد مابین خریدار و فروشنده دانست و اضافه کرد: خوشبختانه شرکت ملی پست اعتماد متقابل دو سویه را در سامانه ای.بازار به وجود آورده و باعث شده تا فروشندگان و تولیدکنندگان سطح استان از طریق این سامانه پستی به فروش اقلام و اجناس خود پرداخته و در درب منزل دریافت نموده حق السهم فروشنده نیز در همان لحظه محاسبه گردد.
مدیرکل پست استان آذربایجان شرقی از انجام تمام فرآیند دریافت و پرداخت‌های پستی به صورت الکترونیکی خبر داد و تاکید کرد: دغدغه‌ های سنوات گذشته در این خصوص به حداقل ممکن رسیده است که انعقاد قرارداد با ۶۱ فروشگاه اینترنتی استان در سامانه ای.بازار از موفقیت های پست دیجیتال است.
دباغ صادقی پور با ذکر این نکته که در ۶ ماهه اول سال جاری در سطح آذربایجان شرقی ۱۵۰ هزار ترافیک از طریق این نوع خریدهای اینترنتی صورت گرفته است یادآور شد: از طریق این نوع خدمات دیجیتالی بیش از ۷۰ میلیارد تومان از آذربایجان شرقی به تمام نقاط کشور کالا فروخته شده و مراودات مالی انجام گرفته است.
وی در توضیح نحوه توزیع گذرنامه‌ های صادره ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ نیز اظهار کرد: تعداد ۱۸۷ هزار پاسپورت بین المللی در سطح مناطق مختلف آذربایجان شرقی توزیع شده که ۸۷ هزار پاسپورت زیارتی در بازه زمانی ماه های محرم و سفر توزیع شده اند.
مدیرکل پست استان آذربایجان شرقی یادآور شد: در سال گذشته اقلام سوبسیداری که از طریق شرکت ملی پست توزیع گردید شامل متقاضیان لاستیک بارز بود که بیش از ۳۷ هزار حلقه در ۶ ماهه اول سال جاری در درب منازل شهروندان تحویل داده شد که قرارداد آن در پایان شهریور ۱۴۰۲ خاتمه یافت و در قرارداد بعدی نیز که با کویر تایر انجام گرفت لاستیک های این شرکت به نزدیک‌ترین دفاتر پستی متقاضیان در سطح استان انجام گرفته است که از خرداد تا شهریور ۱۴۰۲ بیش از ۵۱ هزار حل لاستیک کویر را شامل می گردد.
دباغ صادقی پور با اشاره به اینکه روزانه در سطح شهر تبریز ۱۶ هزار فقره مرسوله به دست شهروندان می‌ رسد بیان کرد: هفته آینده دو ناحیه بزرگ پستی کوی ولیعصر (عج) و شهرک باغمیشه تبریز مورد افتتاح قرار خواهد گرفت کمااینکه در شهر جدید سهند نیز روزانه ۵۰۰ مرسوله توزیع می گردد.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود به رونمایی از ناوگان پست سنگین آذربایجان شرقی پرداخت و گفت: در راستای تسهیل و تسریع خدمات رسانی به سفارشات مردم استان ۱۰۰ دستگاه موتورسیکلت و ۴ دستگاه خودروی سنگین ساخت داخل به سامانه پستی استان اضافه خواهد شد تا مرسوله‌ های پستی به موقع تحویل شهروندان گردد.

مدیرکل پست استان آذربایجان شرقی در پاسخ به سوال خبرنگار “عصرآزادی” مبنی بر وضعیت توزیع مرسوله های پستی در شهرهای بزرگ استان و تعداد پیشخوان های پستی نیز توضیح داد: بعد از شهر تبریز، شهرستان‌ های مراغه، میانه و مرند بیشترین تعداد مرسوله‌ های وارده و صادره از آذربایجان شرقی را دارا هستند و در سطح استان بیش از ۴۰۰ دفتر پیشخوان نسبت به قبول مرسوله‌ های پستی شهروندان و ارجاع آن به شرکت ملی پست جهت تحویل به متقاضیان ساکن در سراسر کشور به انجام وظیفه می‌ پردازند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.