مدیرکل بهزیستی البرز در گفتگو با اصحاب رسانه استان خبر داد:

تمامی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی البرز مستمری دریافت میکنند

به گزارش عصر آزادی آنلاین، مدیرکل بهزیستی استان البرز افزود: هیچ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی البرز پشت نوبت دریافت مستمری نیست و همه زنان سرپرست خانوار هم اکنون مستمری بگیر می باشند.

وجیهه محمدی فلاح گفت : دفتر امور خانواده و بانوان بهزیستی ، خدمات خود را متناسب با شرایط مراجعه کننده وبا ارزیابی های صورت گرفته از سطوح توانمندی ، در دوبخش مستمر شامل کمک هزینه زندگی ، پرداخت مستمری ، کمک هزینه دانش آموزی و دانشجویی ، بیمه و غیر مستمر که شامل خدماتی که متناسب با نیاز این افراد می باشد ارائه می نماید.

مدیرکل بهزیستی البرز ابراز داشت : یکی از خدمات مهم بهزیستی در موضوع زنان سرپرست خانوار اینست که با توجه به متناسب بودن شرایط مراجعین تسهیلات آموزشی در قالب آموزش های مربوط به مهارت های زندگی ، توانمندسازی با ابعاد مختلف ، حرفه آموزی و آماده سازی شغلی جهت بستر سازی و همچنین پرداخت تسهیلات ، تشکیل گروه های همیار جهت ایجاداشتغال مددجویان نیازمند ، ارائه میگردد .

وی افزود:همچنین زنان سرپرست خانوار می توانند از حق بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی
بهرمند شوند و حداکثر تا ۵ سال نسبت به ارائه فیش واریزی خوداشتغالی به مددکار مربوطه و ارائه لیست صورتحساب توسط کارفرما به بهزیستی شهرستانها اقدام نمایند.

محمدی فلاح با بیان اینکه این حوزه تخصصی و دانش محور موجب ایجاد فرصت های برابر ، دستیابی به منابع موجود در جامعه و ارتقای کیفیت زندگی گروه های هدف و در نتیجه توانمندسازی پایدار این اقشار را فراهم می آورد افزود: در حال حاضر بهزیستی این استان تعداد ۳۱۸۸ نفر زن سرپرست خانوار و ۴۰۰۰ نفراعضای تحت تکفل ایشان راتحت پوشش دارد و با کمک ۴۱ مرکز مثبت زندگی به آنان خدمات رسانی می کند.

این مقام مسئول درراستای حمایت و رفع موانع بازتوانی زنان سرپرست خانوار اضافه کرد : در حال حاضر به تعداد ۵۶۰ دانش آموز ، ۴۴ نفردانشجو ، ۹۳ خانواده دارای مشکل مسکن و ۱۲۶ زن سرپرست خانوار آماده به اشتغال خدمات ارائه می گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.