مدیر ستاد دیه استان خبر داد؛

آزادی ۳۵ زندانی جرائم غیرعمد آذربایجان شرقی به مناسبت روز پدر

رسول تقی پور: از ابتدای سال جاری ۵۷۷ نفر از زندانیان غیرعمد و محکومین مالی از زندانهای استان آزاد شده اند

عصرآزادی آنلاین/ سرویس فرهنگی: مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی از آزادی ۳۵ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان به مناسبت میلاد حضرت امیرالمومنین علی (ع) و روز پدر خبر داد.
رسول تقی‌ پور گفت: با برگزاری پویش “پدر، پناه امن من” در سطح آذربایجان شرقی و با کمک خیرین، تعداد ۳۵ پدر زندانی جرائم غیرعمد از زندانهای این استان آزاد و به کانون گرم خانواده خود برگشتند.

وی افزود: از این تعداد ۲۰ نفر از زندان تبریز و ۱۵ نفر از زندانهای شهرستان ها آزاد شدند که برای آزادی این تعداد مبلغ دو میلیارد و ۲۰۰ میلون تومان به صورت کمک ویژه و بلاعوض، ۶۰۰ میلیون تومان به صورت تسهیلات و مابقی از طریق تایید اعسار توسط مراجع قضایی و همچین اخذ از شکات تامین شده است.

این گزارش می افزاید بنا به درخواست خانواده استاندار فقید آذربایجان شرقی مبنی بر عدم هزینه‌ برای خرید تاج گل و غیره برای مراسم از سوی صاحبان صنایع، هزینه تسلیت درگذشت مرحوم عابدین خرم صرف آزادی زندانیان جرایم غیرعمد صرف گردید.
تقی پور اضافه کرد: در مراسم ترحیم استاندار فقید آذربایجان شرقی، خیرین و صاحبان صنایع این استان به جای هزینه تاج گل، موجبات آزادی ۱۵ زندانی را فراهم کرده و به همراه مراسم تکریم نیز در مجموع موجبات آزادی ۲۶ نفر زندانی غیرعمد را فراهم نمودند.
شایان ذکر است به گفته مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا به امروز تعداد ۵۷۷ نفر از زندانیان غیرعمد و محکومین مالی از زندانهای سطح این استان آزاد شدند که از این تعداد ۱۷ نفر زن و مابقی زندانیان مَرد بودند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.