مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان خبر داد؛

صادرات ماهیان زینتی از آذربایجان شرقی به کشور عمان

عصرآزادی آنلاین/ سرویس شهرستانها: مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از صادرات ماهیان زینتی در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ خبر داد.
جواد گوزلی در گفتگو با خبرنگاران افزود: این محموله صادراتی به صورت رسمی پس از اخذ مجوزهای لازم از این استان به مقصد کشور عمان ارسال گردید.
وی با تقدیر از ارگانها و سازمانهای مسئول برای صدور مجوز‌های لازم و ایجاد کریدورهای صادراتی اعلام کرد: ماهیان زینتی صادر شده عمدتاً از خانواده دیسکس، کوپی، گلدفیش، آنجل، آروانا، مولی و تترا بودند که برای توسعه همکاری و به صورت نمونه به مقصد عمان از کشور خارج شده است.
مدیر شیلات و امور آبزیان آذربایجان شرقی با اشاره به تولید ۱۶ میلیون و ۳۰۹ هزار قطعه ماهی زینتی در سال ۱۴۰۱ در سطح استان اضافه کرد: شهرستانهای تبریز و آذرشهر دو قطب مهم تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در شمال غرب کشور هستند که از نظر ارزآوری و ایجاد اشتغال حائز اهمیت می باشند.
وی یادآور شد: پرورش ماهیان زینتی در آذربایجان شرقی به ‌دلیل داشتن امکانات اولیه تولید، زودبازده بودن، بازارپسندی و نزدیکی به کشورهای همسایه برای صادرات ماهی، جایگاه ویژه ای برای سرمایه‌ گذاری دارد.
گوزلی با اشاره به ایجاد اشتغال پایدار از طریق پرورش ماهیان زینتی خاطرنشان کرد: در استان آذربایجان شرقی بیش از ۵۰ فروشگاه در حوزه فروش تجهیزات آکواریومی و ماهیان زینتی فعال است که لوازم و ماهیان زینتی را در اختیار شهروندان قرار می دهند.

وی تاکید کرد: به منظور رونق هرچه بهتر و بیشتر این صنعت، تشکیل تعاونی پرورش دهندگان ماهیان زینتی، ایجاد نمایشگاه دائمی و پایانه صادرات این گونه ماهیان جزو برنامه های اولویت دار مدیریت شیلات آذربایجان شرقی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.