مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی گفت: زنان از دیدگاه امام راحل، مربیان جامعه هستند و مقام زن، مقام والایی بوده و خانواده اولین و مهم‌ترین جایگاه تربیتی بشر و محل بروز و ظهور عواطف انسانی است.

زنان از دیدگاه امام راحل، مربیان جامعه هستند

به گزارش عصر ازادی به نقل از ایسنا،

رقیه صادق زاده در هفتمین نشست تخصصی اندیشه آفتاب با محوریت تبیین نقش زن در خانواده ضمن تسلیت فرارسیدن سی و یکمین سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و پنجاه و هفتمین ساگرد گرامیداشت قبام پانزده خرداد گفت: گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل در سالگرد رحلت ایشان، فرصتی است تا اندیشه ها و آرمان‌های آن بزرگ مرد تاریخ و همچنین شخصیت ناب ایشان به نسل جدید بازخوانی شود.

امام جمعه هریس نیز در ادامه این نشست تخصصی با اشاره به اینکه خانواده بهترین محل پیوند زن و مرد و بیشترین زمینه‌ساز کمال آن دو است، گفت: اولین شرط داشتن جامعه‌ای سالم و پویا، سلامت و پایداری خانواده است.

حجت‌الاسلام قهرمان احمدی گفت: هویت انسانی بشر بدون خانواده نه تنها نابود می‌شود، بلکه همه‌ی تلاش‌های فردی و اجتماعی نیز بی‌ثمر و نافرجام می‌ماند.

وی افزود: مرد در خانواده مظهر تعقل و زن، مظهر عاطفه است و وجود این دو در کنار هم خانواده را به مأمنی برای اعضای آن تبدیل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اولین مطلب در امر ازدواج اصالت خانواده‌ها بوده و سیره عملی و نظری پدر و مادر است، چرا که شخص بیش از 20 سال در کنار آن‌ها به سر برده و به مجموعه ارزش‌های آن‌ها پایبند است.

احمدی گفت: نقش زن اساسی و در الویت بوده و علاوه بر تربیت و شخصیت فرزندان در شخصیت مردان نیز تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: زنان از وجدان کاری و احساس مسئولیت بالاتری نسبت به مردان برخوردار بوده و مقاصد مالی و مدیریتی پایینی دارند؛ بنابراین، خانواده‌ای «الگو» و «نمونه» است که در آن حقوق همه‌ی اعضا استیفا شده و تکالیف آنان نیز انجام داده شده باشد.

وی گفت: با بررسی نقش‌هایی که زنان در خانواده ایفا می‌کنند، می‌بینیم که دامنه‌ی تأثیرگذاری آن‌ها در کل روابط خانوادگی بسیار زیاد بوده و این امر در موفقیت و اعتلای خانواده بسیار مؤثر و سازنده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.