انصارالله یمن در واکنش به نشست حامیان مالی یمن در ریاض اعلام کرد تنها راهکار بحران در این کشور توقف تجاوز و پایان محاصره است.

واکنش انصارالله به کنفرانس حامیان مالی یمن در ریاض

به گزارش عصرازادی به نقل از شبکه خبری المیادین، محمدعلی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به نشست حامیان مالی یمن در ریاض گفت: تنها راه‌حل بحران یمن توقف تجاوز و پایان محاصره است. نمی‌توان با یک نشست شکست‌خورده واقعیت را پوشاند. اذعان مارک لوکاک، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه به عمل نکردن به تعهدات و توقف فعالیت برنامه‌های سازمان ملل دروغ بودن کارشکنی ما در رساندن کمک‌ به یمنی‌ها را ثابت می‌کند.

وی گفت: تجاوز و محاصره مردم یمن را به این وضعیت دچار کرده است. از کنفرانس حامیان مالی یمن بوی حیله‌گری سیاسی می‌آید.

محمد عبدالسلام، رئیس هیئت مذاکره کننده انصارالله یمن و سخنگوی این جنبش نیز در توییتی نوشت: ائتلاف عربی با تجاوز و محاصره قبل از هر چیزی از نظر اخلاقی و سیاسی سقوط کرد و با برگزاری نشست حامیان مالی به بهانه حمایت از یمن به دنبال گدایی است.

وی گفت: چرا باید حامیان مالی با تبلیغات مجرمان همراه شوند. کمک به یمن تنها از طریق توقف محاصره و تجاوز ممکن است. ما به هر کشوری که مایل است به یمن کمک کند می‌گوییم که با لغو محاصره و توقف جنگ به یمن کمک کنید.

عبدالسلام روز دوشنبه نیز در توییتی اعلام کرد متوسل شدن به برگزاری نشست حامیان مالی در سایه ادامه تجاوز و محاصره فرار از اصل مشکل و تلاش‌های سخیفانه از سوی یک جنایتکار برای بهبود چهره زشت خود است.

از سوی دیگر مانع العسل، رئیس اداره همکاری بین المللی در شورای عالی امور بشردوستانه یمن گفت: کنفرانس حامیان مالی یمن در ریاض صرفا بهره‌برداری سیاسی از پرونده انسانی یمن است.

وی در گفتگو با شبکه المسیره یمن گفت: کمتر از ۲۰ درصد از ۴.۶ میلیارد دلاری که حامیان مالی یمن طی سال ۲۰۱۹ متعهد به پرداخت آن شده بودند، به دست یمنی‌ها رسید. بیشتر همین ۲۰ درصد نیز توسط سازمان‌ها تحت عنوان “هزینه‌های راه‌اندازی” هدر رفت. هیچ گونه شفافیتی در روند صرف این پول‌ها وجود ندارد. چیزی که به دست یمنی‌ها از کنفرانس سال ۲۰۱۹ رسید تنها سبدهای غذایی محدودی بود که با ارقامی که حامیان مالی در چنین کنفرانس‌هایی اعلام می‌کنند متناسب نیست.

مانع العسل گفت: سازمان‌های جهانی هیچ گونه کمک قابل توجهی برای مقابله با کرونا ارائه نکرده‌اند.

از سوی دیگر یک منبع در استان الحدیده اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ائتلاف متجاوز عربستان ۹۲ حمله را در این استان انجام داد.

همچنین جنگنده‌های ائتلاف سعودی چهار حمله را به منطقه الفرع در استان صعده انجام داد.

به گفته رسانه‌های وابسته به انصارالله ائتلاف عربی حملاتی را به استام مأرب، صعده، حجه و الجوف در شمال یمن انجام داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.