دروازه‌بان اسبق فولاد خوزستان گفت: اینکه می‌گویند حسن هوری در ساکش شمشیر حمل می‌کرد شایعه‌ای بیش نبود و به دور از واقعیت است.

هوری: هیچ گاه در ساکم شمشیر نداشتم

به گزارش عصرآزادی آنلاین به نقل از ایرنا، «حسن هوری» یکی از دروازه‌بان‌های با ثبات و کم اشتباه لیگ برتری است که سال‌های سال وظیفه حراست از دروازه تیم‌های فولاد خوزستان و صنعت نفت آبادان را بر عهده داشت.

او در مصاحبه با خبرنگار ورزشی از روزهایی حرف زد که درون دروازه می‌ایستاد بود و هنوز به عرصه مربیگری روی نیاورده بود. متن کامل این گفت‌وگو به شرح زیر است:

فوتبال را از کجا شروع کردی؟

راه‌آهن اندیمشک، اولین تیمی بود که در آن بازی کردم. بعد به کارون خوزستان رفتم، تیم بعدی‌ام جوانان استقلال اهواز بود که با این تیم قهرمان جوانان ایران شدیم. بعد به فولاد خوزستان رفتم و سال‌های زیادی را در این تیم عضویت داشتم، قهرمان و و سوم لیگ برتر شدم، پیراهن صنعت نفت آبادان را پوشیدم. مس سرچشمه، مس کرمان، شهرداری یاسوج و شاهین شهرداری بوشهر تیم‌های دیگری بودند که در آنها سابقه عضویت دارم.

اولین بازی‌ات در لیگ برتر را به خاطر داری؟

با پیراهن فولاد خوزستان مقابل ذوب‌آهن اصفهان به میدان رفتم. سال ۱۳۷۹ بود، بازی در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

بدترین گلی که در دوران بازیگری‌ات خوردی را به خاطر داری؟

در جام‌ ملت‌های آسیا با پیراهن تیم ملی جوانان مقابل عمان گل بدی خوردم که هیچ‌ وقت فراموش نمی‌کنم.

چطور دروازه‌ات باز شد؟

فکر کردم توپ به اوت می‌رود اما به طرز ساده‌ای وارد دروازه‌ شد تا خاطره‌ای عجیب برای همیشه در ذهنم ثبت شود.

بعد از بازی مربیان تیم ملی بابت خوردن این گل انتقاد نکردند؟

نه. حمید درخشان سرمربی تیم ملی بود و پس از بازی به من خسته نباشید هم گفت.

در جام جهانی نوجوانان باز هم دروزاه‌بان اول تیم ملی بودی؟

بله، در جام جهانی نوجوانان تیم ملی عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشت و با دو تساوی و یک شکست با این رقابت‌ها وداعی آبرومندانه داشتیم.

 

بهترین دروازه‌بانی‌ات مقابل کدام تیم بود؟

قصد تعریف کردن از خودم را ندارم اما برای یک دروازه‌بان خوب، مهم‌ترین فاکتور تداوم خوب است و حضور چندین ساله من در لیگ برتر ایران نشان می‌دهد، تداوم خوبی داشتم، در تمام سال‌هایی که بازی می‌کردم به دنبال این بودم که عملکرد خوبی از خودم برجای بگذارم و فکر می‌کنم در این راه تا حد زیادی موفق بودم.

کدام یک از واکنش‌هایت به ذهنت مانده؟

بازی صنعت نفت آبادان و فولاد خوزستان که در آخرین هفته لیگ برتر برگزار شد، بازی ۲ بر یک به سود صنعت نفت آبادان در جریان بود. اگر ما برنده می‌شدیم در لیگ برتر می‌ماندیم و اگر بازی به تساوی کشیده می‌شد سقوط می‌کردیم، در دقیقه ۹۳ بازیکن حریف شوتی زد که  با واکنش عجیبی توپ را مهار کردم و اجازه ندادم دروازه صنعت نفت آبادان باز شود.

پس صنعت نفت آبادان را در لیگ برتر نگه داشتی؟

آن واکنش من ۲۵ میلیارد تومان برای این تیم سود داشت و باعث شد در لیگ برتر باقی بماند.

در تمام سال‌هایی که بازی می‌کردی از استقلال و پرسپولیس پیشنهاد داشتی؟

یک سال وقتی میثاق معمارزاده مصدوم شد و این تیم فقط مهدی واعظی را در اختیار داشت، پرسپولیس به من پیشنهاد داد، احمدرضا عابدزاده مربی گلرهای این تیم بود و من به دفتر داریوش مصطفوی رفتم و مذاکره کردم اما در نهایت به توافق نرسیدیم و راهی مس کرمان شدم. همان سال در لیگ برتر سوم شدیم و به همراه این تیم جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را پیدا کردیم.

سر مسائل مالی به توافق نرسیدید؟

قسمت نبود.

همواره با هواداران استقلال و پرسپولیس کرکری داشتی؟

یک زمانی جوان بودیم و این اتفاقات در فوتبال طبیعی است، اما همیشه گفته‌ام و باز تاکید می‌کنم استقلال و پرسپولیس شناسنامه فوتبال ایران هستند و برای هواداران این ۲ تیم بزرگ احترام و ارزش زیادی قائل هستم. البته…

البته چی؟

من همیشه در ورزشگاه آزادی و مقابل استقلال و پرسپولیس بهترین نمایش‌هایم را به اجرا می‌گذاشتم.

همیشه درباره‌ات شایع عجیبی مطرح می‌شد؟

چه شایعه‌ای؟

اینکه حسن هوری در ساکش شمشیر حمل می‌کند؟

نه آقا این‌ها شایعه بود. من از این کارها انجام نمی‌دادم، یک زمانی می‌گفتند وقتی حسن حوری با ماشین حرکت می‌کند، پنج ماشین دیگر او را اسکورت می‌کنند.

شایعه مرگت در حادثه رانندگی هم مطرح شد؟

متاسفانه فردی این شایعه را به راه انداخت که پس از مدتی و با پیگری او را پیدا کردم.

شکایت کردی؟

نه ، من اهل شکایت و از این کارها نیستم. تنها کاری که در زندگی‌ام انجام نداده‌ام شکایت کردن است.

در حال حاضر چه کار می‌کنی؟

سرمربی تیم فوتبال فولاد نوین هستم و خود را برای مسابقات لیگ دسته دوم آماده می‌کنیم.

شانس صعود به لیگ آزادگان را دارید؟

پنج بازی تا پایان مسابقات باقی مانده است و اختلاف زیادی با صدر جدول نداریم. شانس‌ ما برای صعود به لیگ دسته اول از سایر تیم‌ها بیشتر است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد می‌توانیم با یاری خداوند بزرگ، حمایت مدیران تیم، تدابیر کادر فنی و حمایت تماشاگران به این مهم برسیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.