حضور 21 شرکت از آذربایجان شرقی در بورس

به گزارش عصر آزادی آنلاین به نقل از ایسنا علی‌اصغر عباس‌زاده در نشستی با اصحاب رسانه استان در خصوص “دومین سند تدبیر توسعه استان” اظهار کرد: هدفمان این است که شرکت‌های استان به سمت بورسی شدن بروند و در این رابطه به همه صاحبان کسب و کار توصیه می‌کنیم که شرکت‌های خود را بورسی کرده و نقدینگی جذب کنند.

وی در ادامه، با بیان این‌که تدوین دومین سند تدبیر و توسعه استان و هسته‌های کلیدی انتخاب شده دو ویژگی خاص دارد، افزود: اولین قدم مثبت در این رابطه تغییر نگرشی است که در تدوین دومین سند اتفاق افتاده و شاخص‌های هسته‌های کلیدی با ادبیاتی بیان شده که برای همه افراد قابل تحلیل باشد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان افزود: همچنین قابلیت اجرایی داشتن، دومین ویژگی این سند بوده و کاهش تعداد هسته‌های کلیدی به 14 هسته از دیگر موارد مثبت در تدوین این سند است.

وی در ادامه با تشریح کارکردهای سامانه‌های طراحی شده در استان پرداخت و گفت: سامانه سام برای درخواست مجوز کسب و کارها به عنوان سامانه اصلی و چهار زیر سامانه از جمله سامانه دادور و یاور نیز در این رابطه تعبیه شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: آذربایجان شرقی اولین استانی بود که پنجره واحد را راه‌اندازی کرد و اکنون نیز مسیر خوبی را در پیش گرفته است.

عباس‌زاده با اشاره به بررسی وضعیت فضای کسب و کار در استان نیز گفت: شاخص‌های فضای کسب و کار در استان توسط اتاق بازرگانی و به صورت سه ماهه ارزیابی می‌شود، اما به طور میانگین این شاخص در سال 97 برابر با 14 و در سال 98 نیز برابر با 11 بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: راه‌اندازی میز خدمت و سامانه ارتباط با مدیران طی دو سال اخیر، تعبیه صندوق شکایت در تمامی دستگاه‌ها، سامانه سامد و… از جمله راه‌هایی است که ارتباط بین مردم و مدیران را بیشتر کرده است.

وی با بیان این‌که یکی از برنامه‌های ما مبارزه با فساد است، اظهار کرد: وجود قوانین پیچیده یکی از زمینه‌های بروز فساد است که در این رابطه موارد زاید و موانع تولید را احصا کرده‌ایم؛ همچنین در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی نیز بر رفع موانع تولید تاکید دارند و این شورا نیزنتایج خوبی دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.