سیستم پایش «سند تدبیر توسعه آذربایجان شرقی» در سطح کشور بی‌نظیر است

به گزارش عصر آزادی آنلاین به نقل از ایسنا پرویز محمدزاده در نشستی با اصحاب رسانه استان در خصوص، دومین سند تدبیر توسعه استان، اظهار کرد: با استفاده از گروه‌های علمی متشکل از نخبگان و صاحب نظران، سند اول تدبیر و توسعه استان را بروزسانی کردیم و با برخی ادغام‌ها و حذفیات، 14 هسته کلیدی باقی ماند که در ذیل هر هسته چندین پروژه تعریف شده است.

وی با تاکید بر به وجود آمدن نهادهای فراگیر در نظام برنامه‌ریزی کشور، افزود: در سال 93 و در شرایطی که کشور درگیر تحریم‌های ظالمانه و مشکلات از این دست بود، سیستم جدیدی از برنامه‌ریزی مبتنی بر برنامه ریزی هسته‌های کلیدی در سطح کشور معرفی شد که تحت عنوان “سند تدبیر توسعه استان” نام گرفت.

 وی با بیان این‌که اولین سند تدبیر توسعه استان در دهه فجر سال ۹۳ رونمایی و برنامه‌های اجرایی در سال ۹۴ آغاز شد، گفت: در سال ۹۷، حدود ۷۰ درصد اهداف برنامه تحقق پیدا کرده بود که رقم قابل توجهی است.

محمدزاده با اشاره به بازنگری‌های انجام شده در دومین سند تدبیر و توسعه استان، اظهار کرد: بعد از چند سال‌ چون شرایط جامعه عوض شده بود این سند نیاز به بازنگری داشت که اخیرا با یک سری تغییرنگرش‌ها، مورد بازنگری قرار دادیم؛ براین اساس تعداد هسته‌ها را کاهش دادیم و همچنین به بخش فرهنگ و مسایل اجتماعی نیز توجه بیشتری معطوف کردیم.

وی با بیان این‌که فضای کسب و کار یکی از هسته‌های کلیدی در سند تدبیر توسعه استان است، اظهار کرد: مدیریت فضای کسب و کار یکی از شاه‌کلیدهای توسعه هر جامعه است و اگر فضای کسب و کار فضای مناسبی باشد، قطعا فضای تولید، سرمایه گذاری و اشتغال نیز در آن جامعه بهتر شده و به رونق اقتصادی جامعه کمک می‌کند.

رییس گروه سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز در این نشست با بیان این‌که یکی از شاخص‌های توسعه، وجود فرصت‌های برابر در جامعه است.

عباس بشیری با تاکید بر این‌که اگر در برخی حوزه‌ها اراده داشته باشیم می‌توانیم کارهای خوبی انجام دهیم، اظهار کرد: اداره کل امور اقتصاد و دارایی “پنجره واحد سرمایه گذاری” را در راستای فراهم کردن فرصت‌های برابر راه‌اندازی کرده‌ است و ما نیز در کنارشان هستیم.

وی با اشاره به برخی سامانه‌ها(دادور، یاور و…) در حوزه امور اقتصادی، اظهار کرد: این سامانه‌ها در راستای کم کردن ارتباط بین ارباب رجوع و کارمند بوده و گام مثبتی است.

وی در ادامه افزود: داده‌های رسمی نشان می‌دهد که استان همدان، خراسان جنوبی و زنجان امن‌ترین استان‌ها و استان تهران به عنوان ناامن‌ترین استان برای سرمایه‌گذاری است، در حالی که داده‌های سرمایه‌گذران و مردم با این داده‌ها همخوانی ندارد و باید کاری کنیم این همخوانی ایجاد شود.

پروین اشراقی، مسئول دبیرخانه سند تدبیر توسعه استان نیز در این نشست با بیان این‌که سند تدبیر توسعه استان دارای ۱۴ هسته با ۱۸ زیرپروژه است، افزود: در کارگروه توسعه مدیریت، عملکرد تمامی مدیران رصد می‌شوند و همچنین در جشنواره شهید رجایی نیز این عملکردها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.