مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی گفت: تاکنون تعداد ۹۸ بنای تاریخی و فرهنگی کشور توسط این صندوق واگذار شده است.

۹۸ بنای تاریخی کشور توسط صندوق احیا واگذار شد

به گزارش عصر ازادی به نقل از ایرنا،هادی میرزایی روز شنبه در بازدید از خانه‌ها و ابنیه های تاریخی تبریز، افزود: واگذاری این بناها با هدف مرمت و نگهداری بهینه اماکن تاریخی و فرهنگی و کمک به صیانت از این آثار بسیار گران سنگ و دارای اهمتی فرهنگی کشور به انجام رسیده است.

به گفته وی از مجموع بناهای واگذار شده فوق در سطح کشور، تعداد ۵ بنای تاریخی و فرهنگی متعلق به آذربایجانشرقی است که توسط صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی واگذار شده است.

میرزایی اظهار داشت: در همین راستا تعداد۳۱ بنا و اثر تاریخی و فرهنگی آذربایجان شرقی نیز در فهرست واگذاری های صندوق توسعه صنایع‌دستی، فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور قرار گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری‌های مناسبی که در مجموعه مدیریتی آذربایجان شرقی وجود دارد در یک برنامه‌ریزی بلند مدت و با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به ویژه سرمایه‌گذاران بومی تمامی این بناها را واگذار و زمینه حفاظت، مرمت و احیای آنها فراهم شود.

میرزایی گفت: اقدامات بسیار خوبی در زمینه واگذاری برخی بناها اعم از خانه تاریخی صلح جو و امیرپرویز به هنرمندان و فعالین بخش خصوصی در آذربایجان شرقی انجام شده است که منجر به ایجاد ارزش افزوده و محلی مناسب برای ارائه آثار هنری هنرمندان و همینطور تاسیس موزه فاخر صدا شده است.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی در جریان سفر به آذربایجان شرقی از خانه‌های تاریخی صلح جو، امیرپرویز، سرخه‌ای، ثقه‌الاسلام، ناصح‌زاده، معبودی، حیدرزاده و حریری و همچنین از حمام تاریخی نوبر تبریز، حمام کردشت جلفا، کاروانسرای گویجه بئل و یام مرند بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی با داشتن یکهزار و ۸۵۵ اثر ثبت شده ملی اعم از منقول، غیرمنقول، طبیعی و معنوی جزو ۵ استان اول ایران در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به شمار می رود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.