فناوران یکی از شرکت‌های فعال در حوزه تولید فرش‌های ماشینی با آنتی‌باکتریال کردن محصولات خود موفق به صادرات فرش‌های تولیدی به برخی کشورهای اروپایی و آسیایی شدند.

استفاده از فرش‌های آنتی‌باکتریال ایرانی در کشورهای اروپایی و آسیایی

به گزارش عصرآزادی آنلاین به نقل از ایسنا،  یکی از شرکت‌های فناور، یکی از بزرگترین واحدهای تولیدکننده نخ پلی استر فیلامنت در صنعت فرش ماشینی کشور است و با انجام تحقیقات دانش محور و ارتباط مستمر با مراکز پژوهشی در چند سال گذشته، موفق به تولید انواع نخ پلی استر آنتی باکتریال برای استفاده در صنعت نساجی و تولید فرش‌های ماشینی آنتی باکتریال با استفاده از فناوری نانو شده است.

فرش‌های تولیدشده با این نخ‌ها از خواص آنتی‌باکتریال برخوردار بوده و به دلیل استفاده از نانومواد، رشد باکتری و کپک در این فرش‌ها به شدت کاهش یافته و بسیار سلامت محور هستند. بنابراین برای کودکان و افراد کهنسال که نسبت به آلودگی‌های محیطی حساسیت بیشتری دارند، مناسب‌ هستند.

به گزارش ستاد نانو، میکروب‌ها، باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌ها مانند کورینه باکتریوم گزروزیس، از دلایل اصلی ایجاد بیماری‌ها، عفونت‌ها و ایجاد بوی بد هستند. لذا استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده که منجر به کاهش فعالیت این موجودات می‌شود، می‌تواند حائز اهمیت باشد.

در این راستا فعالیت ضدمیکروبی ذرات نقره به اثبات رسیده و در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار گرفته‌ است و بر این اساس این شرکت با هدف جلوگیری از بوگرفتن فرش در اثر تماس عرق بدن با سطح آن در مراکز پر رفت و آمد از این فناوری در تولید فرش‌های ماشینی بهره برده است.

این محصول حاوی نانومواد آنتی‌باکتریال به کشورهای مختلف اروپایی چون اتریش، آلمان و انگلستان، کشورهای آفریقایی و آسیایی صادر شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.