تمهیدات موثر در فصل زراعت برای پیشگیری از آتش‌سوزی اجرا شود

به گزارش عصرآزادی آنلاین به نقل از ایرنا نقی مسکینی در نشست ستاد بحران مراغه افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و آغاز فصل برداشت علوفه و محصولات زراعی و نیز انباشت آنها در برخی مناطق روستایی و احتمال بروز خطر آتش سوزی، تمامی دستگاه های امدادرسان آماده خدمات رسانی به حوادث غیرمترقبه در این زمینه باشند.

وی ادامه داد: شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری های این شهرستان، امکانات موجود خود در زمینه اطفای حریق و مقابله با هرگونه حادثه آتش سوزی در مراتع، مناطق روستایی و شهری را بسیج و آماده سازی کنند.

وی اضافه کرد: بر این اساس، هیچ محدودیت مکانی برای بهره گیری از امکانات دستگاه های اجرایی این شهرستان در زمان بروز حوادث غیرمترقبه وجود نداشته و ادارات در مواقع بحرانی و ضروری، امکانات خدمات رسانی را در اختیار ستاد بحران شهرستان قرار دهند.

وی با اشاره به نوسازی مسکن های روستایی گفت: بهسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی، گام مهم دولت تدبیر و امید در راستای پیشگیری از حوادث غیرمترقبه از جمله سیل و زلزله بوده و این امر تداوم خواهد یافت.

وی افزود: با وجود اینکه بیشتر روستاهای این شهرستان دارای بافت فرسوده هستند، لیکن مقاوم سازی این واحدها با ارائه تسهیلات مناسب در حال انجام است.

بخشدار مرکزی مراغه نیز گفت: نصب دوربین های مداربسته در وروردی و خروجی و برخی معابر روستاهای این بخش در حال انجام است.

مصطفی مجیدی افزود: بهره گیری از این دوربین ها می تواند موجب تسریع در امدادرسانی و اطفای حریق در صورت بروز حادثه در مناطق روستایی شود.

رئیس پلیس پیشگیری مراغه نیز گفت: با توجه به ورود دام از سایر شهرستان ها برای چرای احشام در دامنه های سهند و انباشت علوفه ها و تردد آنان، پیشگیری از بروز آتش سوزی در این مناطق بیش از پیش ضروری است.

سرهنگ علی ریحانی افزود: همچنین بروز برخی اختلافات بین افراد و اشخاص مهم ترین عامل در بروز برخی آتش سوزی های عمدی در مناطق روستایی است.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی مراغه نیز گفت: برگزاری آموزش های ویژه اطفای حریق برای دهیاران هم اکنون توسط این سازمان در حال انجام بوده و این امر می تواند نقش مهمی در پیشگیری از بروز حوادث غیرمترقبه شود.

سیدرضا طریقی نیا افزود: چیدمان نامناسب علوفه ها در برخی از روستاها در نزدیکی شبکه برق رسانی و در معابر عمومی و ساختمان های مسکونی می تواند خطرساز و حادثه آفرین باشد.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.