رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: با مهندسی معکوس موفق شدیم تا ماشین تولید ماسک را تنها در طول ۱۴ روز تولید کنیم و تاکنون حدود ۳۴ عدد از این دستگاه را تولید کرده و به سایر استان‌ها فروخته‌ایم.

تولید ماشین تولید ماسک طی ۱۴ روز در آذربایجان شرقی

به گزارش عصر آزادی آنلاین به نقل از ایسنا حبیب امین زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا، تنها یک واحد تولید ماسک و یک واحد تولید مواد ضدعفونی کننده در سطح استان وجود داشت ولی از ابتدای اسفندماه سازمان صمت در چندین محور وارد عمل شده و ضمن افزایش تولید، در زمینه تهیه مواد اولیه و توزیع آن نیز اقدامات قابل توجهی انجام داد.

وی با بیان این‌که علاوه بر تامین مواد اولیه مورد نیاز استان به سایر استان‌ها نیز صادرات داشتیم، گفت: علی‌رغم این‌که تمامی مرزها بسته بود، اقدام به واردات الکل کرده و حتی به سایر استان‌ها نیز در این زمینه کمک کردیم.

وی با اشاره به انعقاد قراردادهایی با شرکت‌های دانش بنیان برای تامین مواد ضدعفونی کننده، تصریح کرد: شرکت‌ها با تولیدات نانویی و محصولات دانش بنیان، تولیدات خود را وارد بازار کرده و به مرحله تولید انبوه رسیده‌اند؛ حال به دنبال صدور مجوز صادرات برای آن‌ها هستیم.

وی با بیان این‌که تاکنون تولید ماسک در استان از مرز ۱۵ میلیون ماسک گذشته است، عنوان کرد: امسال سال جهش تولید نام گذاری شد، اما صنعتگران استان جهش تولید را همزمان با شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه آغاز کردند؛ به طوری‌که خط تولید برخی از واحدها به سمت تولیدات مواد ضدعفونی کننده و ماسک تغییر یافته است‌.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به تشدید بازرسی‌ها از واحدهای تولیدی مواد ضدعفونی کننده از ابتدای شیوع ویروس، گفت: تمامی تلاش ما این است که کالاهای استاندارد با شرایط مطلوب در اختیار مردم قرار گیرد؛ از این رو در این زمینه جلوی تولید ۱۲ واحد سوء استفاده کننده از شرایط کرونایی گرفته شده است.

وی افزود: در شرایط فعلی، دو واحد تولیدی ماسک n95 با ظرفیت تولید روزانه ۵۰ هزار ماسک راه اندازی شده که با توجه به تولید مازاد، مجوز صادرات به آنها داده شده است.

امین زاده خاطرنشان کرد: ظرفیت روزانه تولید مواد ضدعفونی در استان، ۳۵۰ هزار لیتر است و اکنون به دلیل وضعیت مازاد مورد نیاز استان، تولید را به مقدار ۱۰۰ هزار لیتر کاهش دادیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.