تولیدات ضدعفونی کننده شرکت های دانش بنیان آذربایجان شرقی صادر می گردد امین زاده خبر داد؛ آذربایجان شرقی پیشگام در تولید ماسک های N95، پنج لایه با فیلتر سیلیکون دار، 6 لایه و 7 لایه کربن اکتیو است

رئیس سازمان “صمت” آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران عنوان کرد؛ کشف و ضبط ۱۲ واحد تولیدی غیراستاندارد مواد ضدعفونی!

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی به همراه معاونین این مجموعه در خصوص تنظیم بازار مواد ضدعفونی کننده در بحران کروناویروس و حواشی آن با خبرنگاران رسانه‌های گروهی دیدار و به تشریح وضعیت پرداخت.

“حبیب امین زاده” با اظهار رضایت از وضع موجود گفت: در بحران کرونا تمام دستگاه‌های اجرایی آذربایجان شرقی با وحدت رویه، مدیریت یکپارچه و هدفمند به کنترل بازار مواد ضدعفونی کننده و اقلام بهداشتی پرداختند که نقش رسانه ها نیز بی بدیل بود.

وی با اشاره به اینکه تا پیش از اسفند 98 ظرفیت تولید الکل در استان ۵ هزار لیتر در روز و آن هم توسط یک واحد صنعتی بود ادامه داد: شرکت های دانش بنیان منطقه در بحث تولید مواد ضدعفونی کننده فعال شده و با تولید انبوه محصولاتشان، به دنبال صادرات مواد ضدعفونی آنها هستیم.

امین زاده از فعال بودن واحد های تولیدی ضدعفونی استان خبر داد و افزود: در بحث تولید ماسک، به تولید روزانه 15 میلیون عدد رسیده ایم لذا شرایط پیچیده ای نسبت به ایام ابتدایی کرونا داریم و باید هوشیار باشیم که این ویروس هنوز از کشورمان رخت نبسته است.

وی همچنین از تولید ۵۰ هزار لیتر الکل در سطح آذربایجان شرقی سخن به میان آورد که موجب تامین نیازهای 7 استان شده و اضافه کرد: در کنار مدیریت تولید کارخانه‌ای، تولید اقلام در جامعه را به مثابه استراتژی زمان جنگ به جهانیان نشان داده و مواد مورد نیاز اقلام بهداشتی را به صورت سازماندهی شده انجام داده ایم.

رئیس سازمان صمت استان اظهار کرد: قبل از کروناویروس، تولید ماسک N95 نداشتیم اما اخیرا مجوز تولید این نوع ماسک توسط معاونت غذا و دارو برای سه شرکت تولیدی با ظرفیت روزانه ۵۰ هزار عدد صادر شده و در حال حاضر علاوه بر آن، ماسک های پنج لایه با فیلتر سیلیکون دار، 6 لایه و 7 لایه کربن اکتیو در حال تولید می باشد.

وی افزود: اصناف در دو مرحله کمک ۵ هزار بسته غذایی و روزانه 6 هزار ماسک رایگان تولید و در اختیار نیازمندان قرار دادند لذا واردات الکل علی رغم محدودیت های مرزی انجام گردید و استان های همجوار را نیز تحت پوشش قرار دادیم و برای آینده نیز واحدهای تولید کننده ما به تولیدات اقلام بهداشتی ادامه خواهند داد.

امین زاده با ذکر این نکته که در ۱۴ روز توانستیم ماشین تولید ماسک را راه اندازی نموده و حتی ۳۴ دستگاه نیز به استان های دیگر به فروش برسانیم تاکید کرد: اخیرا ۱۲ واحد تولیدی غیر استاندارد در این خصوص شناسایی و توقیف گردید که اغلب هم به‌صورت سوء استفاده کننده بودند و جزو کارگاه تولیدی صنعتگران و بازرگانان نبودند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در پایان اظهارات خود اظهار کرد: قبول داریم که در جامعه ما، تورم نسبی وجود دارد اما با گرانفروشی مخالف بوده و با نظارت کامل واحدهای تولیدی، به رصد سوءاستفاده کنندگان می پردازیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.