مدیرکل ارتباطات آذربایجان شرقی اعلام کرد: همزمان با رونمایی از پروژه اتصال یک هزار و ۳۴ روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات، ۱۲ روستای استان با سرمایه گذاری ۱۱ میلیارد ریالی ایرانسل به این شبکه متصل شدند.

سرمایه گذاری ۱۱ میلیارد ریالی ایرانسل برای اتصال ۱۲ روستای آذربایجان شرقی به شبکه ملی اطلاعات

به گزارش عصر آزادی آنلاین به نقل از ایرنا محمد فرزاد در گفت و گو با با اشاره به استفاده از توان بخش خصوصی و اپراتورها در توسعه شبکه ملی اطلاعات در استان، اظهار کرد: با افتتاح ۳۱۲ سایت مخابراتی جدید در سراسر کشور، یک هزار و ۳۴ روستای کشور تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفتند.

وی افزود: در استان آذربایجان شرقی نیز ۱۲ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند که برای اتصال این روستاها ۱۱ میلیارد ریال توسط اپراتور دوم کشور سرمایه گذاری انجام شده است.

فرزاد با بیان اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه خدمات ارتباطی در روستاها خاطرنشان کرد: طبق برنامه ششم توسعه باید ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت دسترسی پیدا کنند که با برنامه ریزی های صورت گرفته توسط وزارت ارتباطات، تا پایان سال به بیش از تعهد برنامه ششم توسعه می رسیم.

مدیر کل ارتباطات آذربایجان شرقی با بیان آماری از اتصال شهرهای استان به اینترنت همراه، گفت: تمام شهرهای این استان به نسل سه و چهار تلفن همراه مجهز هستند.

شبکه‌ ملی اطلاعات، شبکه‌ای پهن باند، با پوشش کشوری و امن، که امکان اتصال و دسترسی به انواع خدمات پرسرعت را با تعرفه رقابتی برای کلیه کاربران مبتنی بر فرهنگ اسلامی – ایرانی، فراهم می سازد به نحوی که کلیه محتوای میزبانی شده در مراکز داده داخل کشور از داخل مسیر یابی می شود.

در واقع در طرح شبکه ملی اطلاعات، قرار است شبکه‌های مختلفی مثل شبکه ملی مدارس، شبکه ملی بانکداری الکترونیکی، شبکه ملی کنترل ترافیک، شبکه ملی دانشگاه‌ها، شبکه ملی بیمارستانها و درمانگاه‌ها، شبکه‌ ملی سازمانها و اداره‌ها، شبکه علمی کشور، شبکه ملی بازرگانی به هم متصل شده و به صورت یکپارچه، خدمات دولت الکترونیکی را به مردم کشورمان ارائه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.