فرماندار تبریز گفت: آمارها نشان دهنده این است که شیوع کرونا در این شهرستان اوج پیدا کرده است و باید محدودیت های اجتماعی اعمال شود.

فرماندار: کرونا در تبریز افزایش یافته است

به گزارش عصر ازادی به نقل از ایرنا،بهروز مهدوی روز سه شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان تبریز اظهار کرد: هر چند اما آمار و ارقام وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان را زرد را نشان می دهد اما واقعیت این است که تبریز از نظر شیوع کرونا در شرایط حاد و از نظر رفتاری در حالت قرمز است چون بیشتر مردم دستورالعملهای بهداشتی را رعایت نمی کنند .
وی تاکید کرد: به همین دلیل باید محدودیت هایی را اعمال کنیم تا مردم واقعیت موضوع را متوجه شوند .
وی افزود: حرکت های دسته جمعی به سمت مراکز تفریحی اتفاق افتاده است و باید تیم های بازرسی ترکیبی، برای نظارت در شهرستان تبریز از اماکن و دستگاه‌های خدمات‌رسان ایجاد کنیم تا اگر مشاهده شد مکانهایی پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند حتما این مکان‌ها پلمپ شوند .

فرماندار تبریز با بیان اینکه استفاده از ماسک برای تمامی ادارات و دفاتر دستگاه‌های خدمات‌رسان الزامی است، افزود: استفاده از ماسک در بازار مسقف تبریز توسط اتاق اصناف اجباری است و تهویه هوا در بازار مسقف و پاساژها انجام می شود.
مهدوی ادامه داد: حسینیه ها اجازه بازگشایی ندارند و مساجد برای اقامه نماز جماعت فقط به مدت نیم ساعت باز خواهد بود.
بر اساس دیگر مصوبات این نشست، برپایی مراسم عزاداری حتی در منازل نیز ممنوع است و از انتشار آگهی ترحیم و دعوت مردم به مراسم در فضای مجازی ممانعت می شود .
فرماندار تبریز با بیان اینکه تاکسی‌ها اجازه ندارند بیش از ۳ نفر سوار کنند؛ گفت: تالارها با ۵۰ درصد ظرفیت می توانند با رعایت فاصله گذاری اجتماعی به فعالیت خود ادامه دهند.

سخنگوی وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی امروز از شناسایی ۲۵۶۳ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

دکتر لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2 هزار و ۵۶۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و ۹۳۹ مورد بستری شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۵ بیمار جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹ هزار و ۶۵ نفر رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.