معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: ۹۰ درصد مردم استان بدون ماسک به بیرون می روند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار: ۹۰ درصد مردم آذربایجان شرقی ماسک نمی زنند

به گزارش عصر آزادی آنلاین به نقل از ایسنا، علیار راستگو در گفت‌وگوی خبری ساعت ۲۳ سه شنبه شب، با اشاره به انتقاد برخی شهروندان از بازگشایی برخی ادارات و اماکن، اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌ها و اعلام دانشگاه علوم پزشکی تبریز، آمارها نشان می‌دهد که کم‌ترین ابتلاها بر اثر بازگشایی‌ها بوده و به عنوان مثال پذیرایی را در ادارات ممنوع و رستوران‌هایشان را تعطیل کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین درصد ابتلا مربوط به دورهمی‌ها و مراسماتی مانند جشن عروسی بوده است، چرخ زندگی باید چرخیده و مردم در محل کارشان حضور پیدا کنند. در صورت استفاده از ماسک بخش عظیمی از مشکلات قابل حل است.

وی ادامه داد: در خصوص اعمال محدودیت در استان به آقای استاندار تفویض اختیار شده است، در صورت ادامه وضعیت کنونی محدودیت‌هایی را در استان اعمال خواهیم کرد که سختی‌هایی را هم برای ما و هم برای مردم خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، راستگو با اشاره به نقش مردم در کنترل بیماری کرونا اظهار کرد: اقدامات باید از طرف خود مردم اتفاق بیفتد. استفاده از ماسک، شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون و حفظ فاصله از جمله انتظاراتی است که ما از مردم داریم.

وی متذکر شد: عدم رعایت توصیه‌ها باعث شده است تا وضعیتمان به سمت قرمز شدن برود، این در حالی است که چند هفته قبل وضعیت اکثر شهرستان‌های استان سفید و یا زرد بود.

 وی در بخش پایانی سخنانش گفت: بر اساس رصد وضعیت توسط ستاد استانی مقابله با کرونا و برنامه‌ریزی‌ها وضعیتمان در استان نسبت به هفته گذشته متفاوت شده است و این به عملکرد مردم باز می‌گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.