مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: بحران کرونا بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان به صورت مستقیم به حوزه فرهنگ و هنر استان خسارت زد.

کرونا ۱۵۰ میلیارد تومان به حوزه فرهنگ و هنر آذربایجان‌شرقی خسارت زد

به گزارش عصر آزادی آنلاین به نقل از ایرنا محمد محمدپور  در دیدار با روح الله متفکر آزاد نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با وی،  با اشاره به نقش ارزنده اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در مدیریت بحران کرونا، افزود: در بحران کرونا، مشاغل و صنوف مختلفی در سطح کشور آسیب دیدند که در این میان آسیب حوزه فرهنگ و هنر بسیار جدی بود.

وی همچنین با اشاره به برخی محدودیت ها و تنگناهای حوزه فرهنگ و هنر استان، اظهار داشت: با وجود فعالیت این اداره کل در ۴۰ حوزه مختلف بسیار مهم و تاثیرگذار، ده‌ها انجمن و بیش از ۳ هزار واحد و صنف، ده‌ها هزار فعال و کنشگر فرهنگی و هنری و رسانه‌ای و همچنین مواجهه با موضوعات و معضلات مختلف فرهنگی و اجتماعی، مجموع اعتبارات فعالیتی و حمایتی فرهنگی استان در موافقت نامه و بودجه سنواتی، یک میلیارد تومان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: بخش فرهنگ و هنر می‌تواند در تولید ناخالص داخلی و ملی، سهم داشته باشد و این حوزه قابلیت لازم را برای تبدیل شدن به منبع عظیم و پویای قابل اتکا در اقتصاد کشور دارد.

محمدپور، ادامه داد: سیاست اصولی و آینده نگر دولت تدبیر و امید، کاهش اتکای اقتصاد به نفت و شناسایی ظرفیت‌های جدید در این حوزه بوده و است و در همین راستا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اقتصاد فرهنگ و هنر و تقویت و توسعه کسب و کارهای فرهنگی و هنری را در کانون توجه خود قرار داد.

وی با تاکید بر اینکه کار فرهنگی و هنری باید شغل رسمی محسوب شود، یادآوری کرد: عملا در کشور کار هنری یک فعالیت تفننی محسوب می‌شود در حالی که باید به عنوان یک شغل رسمی به آن توجه شود که در این صورت می‌تواند برای فرد و کشور، ارزش افزوده داشته باشد که این امر نیز مستلزم ورود مجلس و نمایندگان و ایجاد ساز و کارهای قانونی است.

سرانه فیزیکی فضای فرهنگی آذربایجان شرقی ۶۶ سانتی متر کمتر از استاندارد است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به فقر فضای فرهنگی در استان، گفت: سرانه فیزیکی فضای فرهنگی استان در خوشبینانه‌ترین حالت به ۴ سانتی مترمربع می‌رسد که در مقابل استاندارد ۷۰ سانتی متری رقم بسیار ناچیزی است.

محمدپور، افزود: آثار و تولیدات فرهنگی و هنری و مصرف عمومی آن‌ها، در ایجاد آرامش، نشاط و گسترش سرمایه های اجتماعی و پیشگیری و کنترل معضلات جامعه تاثیرات شگرفی دارند.

وی با اشاره به پیشینه فرهنگی و تمدنی آذربایجان شرقی و تبریز، اظهار داشت: این استان در زمان کنونی نیز از بابت نیروی مستعد انسانی و چهره‌های فعال و شاخص در بخش فرهنگ و هنر از غنای بالایی برخوردار است که به مثابه سرمایه‌های تمام نشدنی، می‌توانند در این حوزه تاثیرگذار باشند.

نمایندگان استان در مجلس برای تامین منابع مالی پروژه‌های مهم بخش فرهنگ و هنر استان کمک کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: اجرای موزه هنرهای معاصر و تالار مرکزی تبریز و ساماندهی مقبره الشعرا از جمله طرح‌های مهم فرهنگی استان بلکه کشور در آذربایجان شرقی به شمار می‌روند.

محمدپور، ادامه داد: از نمایندگان استان در مجلس انتظار می‌رود برای تامین بودجه و منابع مالی لازم اجرای این پروژه‌ها اهتمام داشته و این اداره کل را همراهی کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.