مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی بر لزوم تلاش رسانه‌ها برای افزایش حساسیت مردم نسبت به شیوع کرونا و خودمراقبتی در برابر آن تاکید کرد.

تلاش رسانه‌ها برای ترغیب مردم به خودمراقبتی در برابر شیوع کرونا ضرورت دارد

به گزارش  عصر آزادی آنلاین به نقل از ایرنا محمد محمدپور در یک گفت و گوی خبری با اشاره به وضع کنونی بیماری کرونا گفت: اکنون طبق اعلام مسوولان وزارت بهداشت، آذربایجان شرقی در شیوع بیماری کرونا به وضعیت قرمز رسیده و این موضوع نگرانی هایی به همراه داشته است.

وی ادامه داد: متاسفانه حساسیت مردم نسبت به بیماری کرونا در مقایسه با ماه های گذشته کاهش چشمگیری داشته در حالی که این بیماری از بین نرفته و مبتلایان به آن در آذربایجان شرقی طبق آمار رو به افزایش است.

محمدپور با اشاره به وظیفه خطیر اصحاب رسانه و فعالان عرصه اطلاع رسانی گفت: از رسانه های استان می خواهیم نسبت به ایجاد حساسیت بیشتر در مورد بیماری در بین مردم اقدام کرده و اطلاع رسانی کافی را در این زمینه داشته باشند.

دبیر شورای اطلاع رسانی آذربایجان شرقی ادامه داد: از دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز می خواهیم اطلاعات لازم در خصوص مناطق پر خطر، رفتارهای مراقبتی و شکل جدید بیماری را در اختیار صدا و سیما و سایر رسانه های آذربایجان شرقی بگذارند.

وی نقش روابط عمومی های ادارات، سازمان ها و بویژه بخش های خدمات رسان را در گسترش آموزش های عمومی و ترغیب و تشویق کارکنان و مردم برای جدی گرفتن شیوع کرونا و مراقبت از خود، همنوعان و عزیزانشان، بسیار مهم ارزیابی کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.