نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: قوه قضائیه باید مظهر عدالت و ملجا اطمینان و پناهگاه آرامش بخش برای مردم باشد و حفظ سلامت دستگاه قضا عامل جلب رضایت مردم است.

حفظ سلامت دستگاه قضا عامل جلب رضایت مردم

به گزارش عصرآزادی آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در دیدار مسئولان دستگاه قضایی استان گفت: قوه قضائیه باید مظهر عدالت و ملجا اطمینان و پناهگاه آرامش بخش برای مردم باشد و حفظ سلامت دستگاه قضا عامل جلب رضایت مردم است.

 حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم  با بیان اینکه همه دستگاه‌ها وظیفه دارند از قوه قضائیه حمایت کنند گفت: قوه قضائیه باید به جایگاهی برسد که اگر مظلومی احساس کرد مشکل دارد با رجوع به این دستگاه مشکل خود را مرتفع سازد.

امام جمعه تبریز با اشاره به راهبرد‌ها، راهکار‌ها، الزامات و باید‌ها و نباید‌های قوه قضاییه مردمی افزود: دستگاه قضا باید تعارض در قوانین برطرف و رای‌های دادگاه‌های بدوی را با دادگاه‌های بعدی منطبق کند و همچنین از حب و بغض‌ها و جریانات  تاثیر نپذیرد.

او تهیه برنامه جامع عملیاتی برای تقویت قوه را ضروری دانست و گفت: برنامه‌های جامع باید با شتاب بیشتری پیگیری شود.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر عدم سهل انگاری در اجرای احکام دادگاه‌ها گفت: بازداشت‌های موقت باید در کوتاهترین زمان و با رعایت شرایط قضایی انجام گیرد.

امام جمعه تبریز با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص راهبرد‌ها و الزامات دستگاه قضا گفت: معظم له می فرمایند قوه قضاییه باید مجازات زندان را به حداقل برساند و آن را به دیگر مجازات‌ها تبدیل کند و همچنین در کنار احکام صادره مراقب آبروی اشخاص نیز باشد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با انتقاد از انتشار اسم افراد و متهمان قبل از اثبات جرم آن‌ها گفت:زمانی که هیچ جرمی ثابت نشده است لزومی ندارد اسم متهم منتشر شود؛ موضوعی که اخیرا فضای مجازی خیلی به آن دامن میزند.

او تربیت انسان های صالح خصوصا برای مناسِب مدیریتی را دراین قوه مهم دانست و گفت: سلامت و کارآمدی قوه قضاییه در تمامی برنامه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه هر مظلوم باید خود را به ساحل امن این قوه برساند گفت: نظارت بر عملکرد‌ها، لزوم عدم تاخیر در اجرای احکام  از دیگر راهبرد‌های دستگاه قضاییه مردمی است.

امام جمعه تبریز پیشگیری از وقوع جرم را از دیگر الزمات قوه قضاییه مردمی دانست و گفت: با محور قرار دادن اقتدار و قانون گرایی و حفظ اقتدار این دستگاه باید از حقوق عامران به معروف و ناهیان از منکر حمایت شود و با قاطعیت کامل مقابل بدخواهان، با مردم دلسوزانه رفتارشود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم توجه به حقوق عامه و مسائل روزمره مردم را ضروری دانست و گفت: با روابط عمومی قوی و کارآمد و با استفاده از شیوه‌های جذاب تبلیغی، عملکرد دستگاه قضا در خصوص برخورد با افراد خاطی، آموزش مسائل عمومی، حقوقی و قضایی را به مردم اطلاع رسانی کنند.

او ضرورت فعال شدن در مسائل بین المللی و حقوق بشر اسلامی را متذکر شد و گفت: نگاه تحولی و جهادی در تمامی عرصه‌ها، استفاده از ظرفیت‌های قانونی، حمایت از حقوق مردم در مسائل مختلف، از ضرورت‌های دستگاه قضایی مردمی است.

نمانیده ولی فقیه در استان گفت: دستگاه قضا باید انقلابی باشد و انقلابی عمل کند و با شیوع‌های مختلف به شکایت‌های مردمی رسیدگی کند.

امام جمعه تبریز دوام و قوام مبارزه قاطع و سریع با مفاسد اقتصادی را خواستار شد و گفت: نیروی انسانی سالم، سلامتی و پاک دامنی قضات شرط لازم برای توفیقات قوه قضاییه است که میتواند در گسترش عدل، احیای حقوق عامه و آزادی مشروع مردم نقش بسزایی داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین اقناع افکار عمومی؛ عدم ملاحظه این و آن در برخورد قضایی، استفاده از جوانان کاربلد را از دیگر لازمه دستگاه قضایی مردمی و انقلابی دانست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.