معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مراغه گفت: کمپ‌های ترک اعتیاد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از هفته اول تیرماه بازگشایی می‌شوند.

کمپ‌های ترک اعتیاد در مراغه بازگشایی می‌شوند

به گزارش عصر ازادی به نقل از ایسنا،موسی شعفی روز یکشنبه در نشست هماهنگی بازگشایی این کمپ ها افزود: با توجه به مصوبه ستاد کرونا در ماه های اخیر، این مراکز برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری تعطیل شده بود.

وی ادامه داد: با این وجود و با توجه به اینکه تردد معتادان متجاهر و پرخطر برای سلامت جامعه می تواند تهدیدی جدی باشد، کمپ های ترک اعتیاد فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.

شعفی اضافه کرد: با آغاز به فعالیت مجدد این مراکز، کنترل و نظارت های بهداشتی توسط نهادهای متولی امر در زمینه رعایت موازین بهداشتی در آنها تشدید می شود.

وی افزود: برای این منظور، پروتکل های بهداشتی تدوین شده از سوی وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی در کمپ های ترک اعتیاد مورد توجه قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: بازدید اولیه از وضعیت بهداشتی این مراکز از جمله تمهیداتی است که توسط مدیران و دستگاه های نظارتی و بهداشتی در قالب اکیپ مشترک پیش از بازگشایی انجام خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه گفت: براساس بخشنامه های وزارت بهداشت، راهنمای پذیرش در کمپ های ترک اعتیاد براساس پروتکل های بهداشتی مصوب سازمان بهزیستی کشور خواهد بود.

احمد مجتهدی افزود: در این راستا، طرح فاصله گذاری اجتماعی در کمپ های ترک اعتیاد و نیز رعایت بهداشت عمومی و فردی و نحوه پذیرش به صورت پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

رئیس پلیس پیشگیری مراغه نیز گفت: با آغاز به کار مجدد کمپ های ترک اعتیاد، معتادان متجاهر و پرخطر از سطح شهرستان جمع آوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی تحویل کمپ های ترک اعتیاد می شوند.

سرهنگ علی ریحانی افزود: با جمع آوری این معتادان، پایش سلامتی و بهداشتی آنان انجام شده و در مراکز ترک اعتیاد نگهداری خواهند شد.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.