نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با انتقاد از لابی‌گری در امور جاری، گفت: حفظ سلامت مالی و جلوگیری از تخلفات، مهم‌ترین مطالبه‌ مردم از شوراهای اسلامی است.

انتظار مردم از شوراهای اسلامی جلوگیری از لابی‌گری است

به گزارش عصرآزادی آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز دوشنبه در دیدار اعضای شورای اسلامی استان با بیان این‌که شوراها بعد از ۲ دهه فعالیت هنوز از سوی شهرداری‌ها جدی گرفته نمی‌شوند، اظهار کرد: شهرداران به دلیل نفوذ در محلات شهرها و بعضی از اعضای شورا، این تشکل را نادیده می‌گیرند و به تذکرات آن‌ها هم توجه نمی‌کنند.

وی با تاکید بر این‌که مطالبات افکار عمومی از شوراها زیاد است، افزود: کاهش اختلافات بین شورا و شهردار یکی از مطالبات اساسی مردم از منتخبان خود در حوزه مدیریت شهری است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه جایگاه شوراها از سوی مسئولان باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: شفاف نبودن آیین نامه‌ها، مقررات و مصوبات و همچنین غیر قابل اجرا بودن برخی از مصوبات شورا و در کنار آن ناکارآمدی عملکرد برخی از مسئولان شهری، برآیند کارهای شورا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه استخوان بندی شورا از دوره اول محکم بسته نشده است، افزود: شورا اسلامی در دوره اول چون تخصص و دانش لازم برای مدیریت شهری نداشت، از این رو این نهاد مهم کار خود را ضعیف شروع کرد.

حجت الاسلام آل هاشم، آشنا نبودن مسئولان و کارشناسان با وظایف شورا را از آفت‌های کاری منتخبان مردم در مدیریت شهری دانست و گفت: کمرنگ بودن فعالیت تشکل‌های مردمی و عدم ارتباط با شوراهای شهر ، فقدان ارتباط کافی میان شوراها با تشکل‌های غیر دولتی از دیگر آسیب‌هایی است که سبب افزایش مراجعات فردی مردم و اتلاف وقت می‌شود.

امام جمعه تبریز با انتقاد از لابی گری‌ها در امور جاری و انتصابات، اظهار کرد: هر چند اقدامات بسیاری در شوراها و شهرداری‌ها انجام می‌شود، اما مردم دید مثبتی به عملکرد آن‌ها ندارند.

وی تاکید کرد: شوراهای اسلامی شهرها و روستاها باید بر اساس وظایفی که در قانون برای آنها پیش بینی شده است، در راستای رفع کمبودهای منطقه خود راهکارهای کاربردی و عملیاتی ارائه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.