تیم فوتبال جوانان ایران در حالی از ۱۱۲ روز دیگر در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی زیر ۲۰ سال شرکت می‌کند که سرمربی ندارد و شروع اردوهایش نیز مشخص نیست.

هشدار به فدراسیون فوتبال؛ فقط ۱۱۲ روز تا صعود به چهارمین جام جهانی وقت داریم

به گزارش عصرآزادی آنلاین به نقل از ایرنا، با قرعه‌کشی صورت گرفته در مقر AFC مشخص شد که تیم فوتبال جوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیای ازبکستان باید از ۲۳ مهرماه به مصاف تیم میزبان، کامبوج و اندونزی برود. از این گروه ۲ تیم به مرحله بعد صعود خواهند کرد و در نهایت چهار تیمی که به نیمه‌نهایی برسند مجوز حضور در جام جهانی زیر ۲۰ سال اندونزی را کسب می‌کنند.

با این حال وضعیت تیم فوتبال جوانان ایران خوب نیست. تیمی که در مرحله قبل مسابقات انتخابی با هدایت سیروس پورموسوی توانست در ورزشگاه دستگردی سه تیم قرقیزستان، نپال و امارات را به ترتیب با سه، چهار و ۲ گل شکست دهد، بعد از چند ماه به دلیل عدم پرداخت معوقات، سرمربی خود را از دست داد. شیوع ویروس کرونا نیز بازیکنان را از یکدیگر دور کرد و هنوز هم تمرینات شروع نشده است.

در این بین فدراسیون فوتبال با تمام چالش‌هایی که دارد باید خیلی سریع یک سرمربی جدید برای تیم جوانان انتخاب کند. هر روز نام گزینه‌های جدیدی مطرح می‌شود و در نهایت اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد. آخرین خبری که به گوش رسیده، این است که احتمالا در هفته آینده سرمربی تیم جوانان مشخص خواهد شد. حال باید دید فدراسیون و کمیته جوانان چه کسی را برای این پست انتخاب می‌کنند. تنها ۱۱۲ روز تا شروع بازی‌های تیم جوانان باقیست و احتمالا تا زمان انتخاب سرمربی و شروع اردوها این زمان دو رقمی خواهد شد. شخصی که آشنا به کار در این سطح باشد و بتواند ارتباط خوبی با بازیکنان بگیرد و همچنین شکست‌خورده نباشد می‌تواند بهترین گزینه ممکن برای احراز این پست مهم باشد.

ایران تا به حال سه بار توانسته به مسابقات جام جهانی جوانان صعود کند. یک بار در سال ۱۹۷۷، یک بار در سال ۲۰۰۱ و یک بار نیز در سال ۲۰۱۷. هر سه حضور نیز به حذف از مرحله گروهی منجر شد. ایران در آخرین حضور خود با سرمربیگری امیرحسین پیروانی نمایش پرانتقادی داشت. تیمی که در بازی اول کاستاریکا را شکست داد اما در ۲ جدال بعدی مقابل زامبیا و پرتغال بازی‌های برده را با باخت عوض کرد و در گروهش چهارم شد. خود امیرحسین پیروانی یکی از گزینه‌های سرمربیگری تیم جوانان به حساب می‌آید. در آن تیم بازیکنانی چون رضا شکاری، محمدمهدی مهدی‌خانی، عارف غلامی، علی شجاعی، امید نورافکن، مهدی قایدی، عارف آقاسی و … حضور داشتند و اگر به مرحله بعد راه پیدا می‌کردند ممکن بود اتفاقات بهتری برایشان رخ دهد. با این حال همه آنها حالا در لیگ برتر جزو مهره‌های تاثیرگذار تیم‌هایشان به حساب می‌آیند. این نسل نیز قطعا همین اتفاق برایش رخ می‌دهد اما اگر بتواند به جام جهانی برسد ماجراهای بهتری در انتظار بازیکنانش خواهد بود که کمترین آن، تجربه جهانی و بین‌المللی است.

ایران در جام جهانی زیر ۲۰ سال اخیر که در سال ۲۰۱۹ برگزار شد حضور نداشت و حتی به مرحله نهایی انتخابی هم نرسید و ناکام بود. حالا اما به مرحله نهایی صعود کرده‌ایم و نیاز است تا با برنامه‌ریزی مناسب به جام جهانی برسیم. در این تیم نیز بازیکنان بااستعدادی حضور دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.