رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: مبلغ 4540 میلیارد ریال به بخش اصناف تولیدی آسیب دیده از کرونا تخصیص یافته است.

تخصیص 4540 میلیارد ریال تسهیلات به اصناف تولیدی آذربایجان شرقی

به گزارش عصر آزادی آنلاین به نقل از ایسنا حبیب امین زاده در جلسه بررسی تسهیلات مال مرتبط با کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، اظهار کرد: براساس شیوه نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعداد 14 رسته شغلی مشمول این تسهیلات هستند که از این تعداد 5 رسته مربوط به کسب و کارهای مرتبط با وزارت صمت است.

وی ادامه داد: رقم تخصیص یافته جهت تسهیلات مبلغ چهل هزار میلیارد تومان برای کشور و 2356 میلیارد تومان برای کسب و کارهای مشمول دستگاه‌های اجرایی استان بوده و از این مبلغ 454 میلیارد تومان به بخش اصناف تولیدی استان تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه سود این تسهیلات 12 درصد بوده و مبلغ درنظر گرفته شده برای هر کارگر 16 تا 12 میلیون تومان است، اظهار کرد: واحدهای مشمول باید درحال حاضر فعال بوده و تعداد کارگران خود را از اسفند ماه سال قبل به بعد تا پایان سال 99 حفظ کرده و از بیمه بیکاری استفاده نکرده باشند.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی، به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر جلسه‌ای با حضور نمایندگان اداره تعاون، تامین اجتماعی، استانداری، بانک‌های عامل و اداره امور اصناف سازمان تشکیل و تصمیمات لازم در جهت پیگیری ثبت نام متقاضیان مشمول در رسته‌های شغلی مصوب پنجگانه در سامانه کارا و نحوه پیشنهاد رسته‌های شغلی جدید جهت طرح در ستاد مقابله با کرونا اتخاذ شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.