فرماندار شهرستان ویژه مرند گفت: طرح توسعه انتقال آب ارس به مرند از طرح‌های مهم و حساس منطقه است که با هزینه کرد ۶۷۰ میلیارد تومان ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

طرح توسعه انتقال آب ارس به مرند ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش عصر آزادی آنلاین به نقل از ایرنا داود گرشاسبی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: خط انتقال آب ارس با لوله فولادی ۲۰۰۰ میلیمتری در طول ۳۳ کیلومتر و ۳ ایستگاه پمپاژ به طور کامل و ۲ ایستگاه پمپاژ نیز با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد اجرا شده است و پیشرفت فیزیکی شبکه پایاب یکانات نیز ۶۵ درصد می باشد.

وی با اشاره به اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح افزود: با توجه به وسعت زیاد این پروژه، تاکنون حدود ۶۷۰ میلیارد تومان هزینه شده و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری از این طرح حدود ۲۴۰ میلیارد تومان است.

فرماندار ویژه مرند ضمن اشاره به وضعیت آبگیری سدهای شهرستان خاطرنشان کرد: سدهای زنوز و قره تپه به طور کامل آبگیری شده و بهره برداری می شود و سد بناب مرند و سد ارلان به دلیل وجود مشکل فرار آب هر کدام با ۵۰۰ هزار متر مکعب و ۳۰۰ هزار متر مکعب آبگیری شده اند.

وی همچنین در مورد آخرین وضعیت ساختمان مدیریت بحران شهرداری مرند گفت: این ساختمان در سال ۱۳۹۲ با قراردادی به مبلغ یک میلیارد تومان با پیمانکار عقد قرار داد شده است.

گرشاسبی افزود: این پروژه که به دلیل مشکلات مالی شهرداری مرند در سال ۹۴ متوقف شده بود در حال حاضر، حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که شامل اسکلت بندی و نبش کشی می باشد.

وی در خصوص واگذاری مجدد این پروژه نیز گفت: پس از پیگیریهای انجام شده در سال ۹۸ پیمانکار قبلی خلع ید و قرارداد قبلی فسخ شد و با طی روند قانونی به مبلغ ۴۰۵ میلیون تومان به پیمانکار جدید واگذار شده که اقدامات لازم برای نازک کاری و نما کاری در حد اعتبار پروژه انجام می شود.

فرماندار مرند با اشاره به آخرین اقدامات برای ورزشگاه پنج هزار نفری در این شهرستان اظهار داشت: تسطیح و آماده سازی زمین اصلی استادیوم انجام شده ولی در خصوص ادامه عملیات سکو و قسمت اداری، با توجه به شیوع ویروس کرونا و توقف عملیات در مرحله نخست و تایید مجدد مراحل و هزینه های ارائه شده که باید با تائید وزارت ورزش و جوانان انجام شود که در این مورد نیز پیگیر موضوع هستیم.

شهرستان مرند با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.