مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به پرداخت ۱۰۰ درصدی تسهیلات بانکی به زلزله زدگان استان گفت: نیمی از کمک‌های بلاعوض وعده داده شده به زلزله‌زدگان تاکنون تخصیص نیافته است.

نیمی از کمک‌های بلاعوض برای زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی تخصیص نیافته است

به گزارش عصر آزادی آنلاین به نقل از ایرنا حافظ باباپور، در حاشیه بازدید از نمایشگاه ماشین آلات، لوازم و مصالح ساختمانی در نمایشگاه بین المللی تبریز افزود: ۵۰ درصد از کمک‌های بلاعوض نیز تامین شده و منتظر تصویب هیات دولت برای تخصیص و جذب بقیه این کمک ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه امید است با جذب بقیه کمک ها تمام واحدها تا پایان فصل کاری تمام شود، اظهار داشت: مقرر شده تا تسهیلات بلاعوض اعم از ۳۰ میلیون تومان وام بلاعوض و ۷۰ میلیون وام با ۴ درصد به زلزله زدگان اعطا شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: در زلزله سال گذشته سراب و میانه، ۳ هزار واحد به صورت کامل تخریب و ۳ هزار و ۵۰۰ واحد دیگر نیازمند تعمیرات بودند.

باباپور، از اتمام ۹۰ درصد از آواربرداری‌ها در این مناطق خبر داد و یادآوری کرد: برای واحدهای تخریبی، پرونده تشکیل شده و کار بازسازی آن ها همزمان ادامه دارد و واحدهای نیازمند تعمیر نیز بهمن سال گذشته تعمیر شده و کار آنها به پایان رسیده است.

وی با اشاره به اتمام ۱۰۰درصدی بازسازی ۳۰۰ واحد تخریبی در طول چند ماه اخیر، افزود: فصل زمستان، شیوع ویروس کرونا و گرانی مصالح ساختمانی، روند بازسازی‌ خانه های آسیب دیده را کند کرد اما تلاش می شود تا پایان فصل کاری سال جاری کار بازسازی در این مناطق تمام شود.

باباپور، ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده بیشتر مصالح مورد نیاز برای بازسازی مناطق زلزله زده تامین شده و سیمان رایگان نیز در اختیار برخی از صاحبان واحدها قرار گرفته است.

زلزله ۵.۹ ریشتری ۱۷ آبان آذربایجان شرقی با کانون ترک میانه موجب جان باختن ۵ تن و خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی به ۵ هزار واحد مسکونی در شهرستان های میانه و سراب شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.